bonneland

Idag efter skolan så åkte jag till bollebygd för att köpa vetekli. Finns inget vetekli i borås så då fick ja åka dit istället. Käre värld säger jag bara till denna affären. De fanns en målaravdelning, en kontorsavdelning en foderavdelning och en hästavdelning. Allt var inte avdelat som fyra affärer utan allt va i en affär. Det lukta även mysko och tja han som jobba där orkade inte lyfta 25 kg, han va kanske max 30. Lite pinsamt när ja själv konkade iväg på min säck vetekli.

I stallet va de pyssel och ja och jr övade på att bli sprutade med sprejflaska idag. Gick helt okej, kan säga att muthögen med godis försvan fort! Tog även dagen till ära och tvättade hans kruppa och vattenkopp. Kan säga att detta sölades ner rejält sedan av jr när han fick sin vetekli. SUCK!

Vi ( jag och Jr) Fick ett kärt besök av Fina Sofia från Biolight. Hon va mkt imponerad av hans framsteg med hjälp av maskinen och vi stod länge och prata. Hon fick även se han på linan några varv och de gick super, tills ja tappade koncentrationen och herren stannade. Men vi skratta båda två åt de och gjorde om några steg.

Vi prata även på om jag ev skulle börja jobba med BL utanför "mig själv" alltså erbjuda tjänsten för andra i området och behandla andras hästar. Jag tycker att detta hade varit himla interesant och skoj men det är även en fråga om pengar. Pengar som ja förnärvarande inte har. Men skall prata lite med pappa och ska ev höra om han och sofia kan höras av och prata lite.





Alltid min nr 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback