Dagen Träning




GUUUUUD! ja e så överlycklig över dagens ridpass! Först när ja åkte till stallet så var vädret superfint när ja väl börjar mocka så börjar de blåsa upp till världens orkan och hagla och ösaner. Jag sprang ut och skulle ta in Jr ochde få minurtarna som ja va ute så fick ja så ont i ansiktet av allt hagel att ja va helt röd och så va hela jackan och mina byxor pisseblöta! Tänkte att jaha de va detta ridpasset. Börja borsta och gjorde fodret och fixade helt plötsligt från ingenstans så kommer solen fram och de blir nästan helklar himel.

Jag tog tifället i akt och bestämde mig för att nu jävlar e de dags för att gå ut. Upphoppet va inga problem idag och vi började skrita runt på den lite torrare delen av padocken. Blev några "rumpprotester" men han stanade aldrig och gick på fint. Vi övade lite på att gå rakt utan att ha staketet brevid oss och de gick super. Sedan gjorde vi några voltilbaka och så traska vi framföralt bara på framåt.

Det kändes såpas bra att ja ville testa ta traven på en långsida. Hade inget spö att beta lite extra med som ja haft de andra gångerna så jag gjorde ett litet försök. Han va taggad och förstod men vi båda hamna i taskig balans men sedan gick de bra. i Högervarvet va de lite svårare på raksträcka men mot ett hörne gick de bra och vi trava ut på medelinjen. Blev även lite galopp! inget som ja gjorde frivigt utan han föll in i de själv! Gick sper bra och vi tog några seg tyvärr kom väggen för snabbt så vi bröt av till trav och frotsatte vidare i trav.

JAG E SÅÅÅÅÅÅ NÖJD över dagens pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback