Blir aldrig som ja tänker...

Som sakt så känns de som ja aldrig får till det ibland. Ja som idag på eftermiddan så sket sig allt för mig. Åkte till stallet som sakt och började med att ta in Collin, lina, bosse och Jr. Det gick juh bra. Tanken va juh att jag nu då skulle rida men de va stenghårt och lite isigt i padocken så ja ville inte riskera att Bosse skulle dra på sig någon sträcknig. Så där sket det sig. Så jag fixade han och la han i säng. Det gick juh bra. Efter de så började jag biolighta Jr helkropp idag då ja slavra igår. Detta gick bra. Tog även och friserade honom idag. men mitt i friseringen fick jag för mig att klippa på ett annat sätt så ja klipte självklart i pälsen så han fick två stora jack. Detta gick mindre bra.

När ja va klar med detta så stod ja och tjöta lite med Jr´s nya grankompis ägare Linda. Vi beslöt oss sedan att kvällsfodra alla hungriga ponnisar. Visade även linda vart man släcker och så i stallet. Efter då så låste vi överalt och ja bad henne även låsa sadelkammaren för ja inte orka hämta mina nycklar. Detta gick alltihop bra.

När ja kommer hem inser ja dock fakta att ja varit dum nog och glömt mina nycklar i den nu låsta sadelkammaren. Det sket sig. Patrick skulle inte vara hemma fören om ca 1,5 timma. Skiter sig ännu mer. Som grädde på moset så ligger min reservnyckel i min bil som är på verkstan. sket sig totalt!

Som tur var så finns de fantastiska människor som Nathalie! Jag fick ringa en vän och lokalisera mig någorlinda bra i borås hittade till henne och lånade hennes nyckel. Detta gick bra!



sötnosen innan läggning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback