Superb!

va ledig idag vilket va behövligt. Åkte in till göteborg med mami, gick till my one (ridsportsaffär) fick bara köpt en stor helson dock till Benny bus snok. Sedan fick ja även köpt ett par vagabond tygskor, asnajs.

Åkte sedan hem till Benny och började pilla med honom. Skulle lagt på han sadel idag men hittade ingen gjord som va längre än 60 cm, å de blir lite kort på en hoppsadel. Ska försöka få hjälp av Linda på måndag eller så kanske Leif Sörenstam kan hjälpa mig. Stog och prata lite med han idag och han tyckte nog att de kunde bli fason på Bönan. Han ska även ta upp sin "handikappade" ponni så ska dem två få gå och chilla tillsammans.

Fick som sakt ändrat planen lite med benny idag men punkter som skulle klaras av var att gå in i spolspiltan (trångt utrymme), spola bena, stå kvar utan mig (gå å hämta ngt längre bort), tränsa "riktigt", galoppa på lina och travbommar. Som sakt det var rätt mycket som skulle klaras av idag men han skötte sig EXEMPLARISKT. Han tveka lite att gå in i spolspiltan men väntade ut han och sedan trampa han in som om de inte va ngt konstigt med det. Spola bena va lite läskigt när de kom vatten över knäna. Spola tassarna va annars inget konstigt och han tittade på mig några gånger och undra hur fasen de kunde komma vatten ur min hand sådär.

Eftersom prinsen inte riktigt tycker om att bli klappad eller kliad vid öronen så har de inte vart jätte lätt att tränsa. Jag har oftast bara lagt nackstycket över öronen och sedan knäppt upp ena siostycket och trätt in de på de sättet. idag ville jag dock göra som man skall och jösses va ja blev överaskad. han vet numera att bett = godis så han säknte huvet fort som attan och va nere vid mina fötter innan ja han göra så mkt mer än att klappa han. Fick upp huvudet lite och sedan va de bara att tränsa. Han är nog smartare än vad man tror prinsen (min).

Ville bara få lite galopp i båda varven då vi övar på att gå fram han hade inga som helts problem att ta vänstergaloppen och va så fin så. Märkte sedan dock att hans vänstergalopp är hans jobbiga. Benny visade detta genom att ta några sprong och sedan tvärnita byta varv snabbt som attan och galoppera i andra varvet. Söt!

Hoppas på att prinsen blir bra för han e bra smart ponni och lär sig fort!

Efter stallet tog ja min lilla svarta pärla och styrde den mot borås. I morgon blir de en ny grimma till prins och en ny telefon till mig.

Bonusbild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback