stängsling...

Ja i går på jobbet var de inte någon vidare action! Det var en som fått fast så vi blev bjudna på tårta så det var en höjdpunkt men inte mer. Efter jobbet så åkte jag till benny. Hittade då han i hagen med sin nya kompis från danmark och en lindus med sin dansk i hagen intill.

Benny såg ut att trivas riktigt bra ihopp med han, som jag inte kommer ihåg namnet på. Detta känndes skönt då han nu förhoppningsvis slipper slag och sparkar och bett från sina andra hagkompisar. De fick gå i en lite mindre hage och klämma och känna på varan och de va så mysigt så. När dem sedan kom ut i en större hage så drog dem gärnet runt runt runt vilket inte va jätte bra för dansken (senskada). Inte mkt vi kunde göra åt de då dem ska ut på större bete på söndag eller månadg. Dem kommer springa ngn gång oavsett.

Jag, miobus, lindus och leif gick sedan och gjorde en ny hage där hedda och divine skall gå över sommaren. vi ska dela av en stor hage ( på nästan 7 ha) där dem två kommer gå i den övre delen. Mycket gott gräs och även en lite mindre dunge att gönna sig i eller vad dem nu väljer att göra.

Fö säkerhets skull så gjorde vi dubelstängsel med ca 2-2.5 m mellanrumm och tänkte då att när här behövs ingen undertråd då de är brett emellan och tråden är det rejält med kräm i. Vi flytta alla valacker, för att sedan hämta de två skatorna och släppa dem. De blev lite orolig när de va själva, den ena stissar upp den andra och tvärt om. så vi släppte utt valackerna rätt omgående för att de skullel ugna sig. Dem har trots allt gått brevid varadnra hela tiden.

Shi fick vi när går tillbaka mot stallet så dundrar de tag rejält i hagen och divine )ena stoet) har täten i flcoken som kommer mot oss. Dock ser vi att kräket hedda är kvar där uppe men inte länge kvar då jäveln kryper under! Inte mycket att göra där heller! Eftersom detta inte är första gången som stojävlarna krypit in i valackhagen så känner dem varandra och det blir inga större bråk.

Jag och Leif traskade upp till "nya"hagen och började sätta på undertråd på stolparna. Det vi inte fattar är hur fan hon tog sig under då allt är orört! men men

Efter att vi var klara så åkte jag hem. Blev inget gjort med benny då han vela med kompisen i hagen. Jag åkte hem och gjorde lite mat, betala lite oroliga räkningar och somnade sedan som en sten! klockan va ca 2030. snacka om trött!

Idag har jag inte gjort så mycket mer sitter fortfarande på jobbet då ja börjar 05.30 jippi! och slutar ca 17.30-18.00. Kommer antagligen att åka direkt ut till prinsen idag och samarbeta md linda hela veckan och målet är att det skall vara uppsutten i slutet av veckan, MEN bara om bennys kropp och knopp klarar av de.

Sedan kommer de nog även bli en tidig kväll för mig idag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback