Framsteg med paraplyn!

Va bra trött när jag vaknade i morse vid 12 tiden (jobbat natt). Kunde dock inte somna om så gick ut och la mig i solen en stund. lr a snarare 15 min då det blev för vartm för mig och för lite vindar som fläktar. Vilket leder till att allt mitt fet kokar!

Åkte sedan ner till togert och fick gjort några småäreenden.ö Efter det drog jag till Benny bus!

Prata lite med linda och så innan ja hämta kärket i hagen som tillsammans med sina hästkompisar drog en repa läääängst bort i hagen 5 min innan ja skulle hämta han. Hopapde på att de skulle komma tbx men icke jag fick ta mig en 10 min promenad.

Idag skulle vi öva lite på att spola mer på kroppen och med lite mutor och tålamod så fick ja spolat hela kroppen och halva halsen. Han va lite rädd om skapet och rumpen men för övrigt var han helt okej lugn! Gissa om man va glad då!

Efter det va de på med sadel gick lika fint i dag som i går, tränsningen va inga problem och för att höja graden av att vänja sig vid saker så brötade ja extra högt och extra mkt med bommarna som jag tog fram med han. Hittade även ett paraply som ja försiktigt fälde upp för att inte skärmma han men de tyckte han inte va ngt vidare farligt så jag hade även paraplyt med mig när vi bygde frm lite och han gick så fint där under med mig. hade tilloch med det på ryggen och öppna och flaxade med det och han stod bara och titta på mig "är de det där verkligen nödvändgit?".

Han trava så fint över mina bommar lyssnar jätte bra på rösten nu tog även ett skutt över mitt "hinder" (sockerbit med sne bom). Vi gjorde även lite ökningar i traven och galoppen. VA inga som helst problem i båda varven idag för galoppen och även jag fick motionerat mig lite när ja sprang efter som en tok!

Finner inget ord att beskriva dne glädjen som ja känner när ja ser hans framsteg, andra hästar äldre hästar klarar inte de han gör (inte ridmässigt utan "ledaskapsmässigt"). Hoppas av hela mitt hjärta att han är hel och fin för då jävlar os nästa!!! längtar att få sitta på han och kunna träna så att man svettas blog! Roligt att se en häst som vill så mkt!!!


Kommentarer
Anonym säger:

VART ÄR MIN FILM !?!??!?!?!?!



GAAAAAAAAAAH

2010-06-16 | 03:54:51
Det var.. säger:

Hon som äger dig!



wiiiiie

2010-06-16 | 03:55:50
carolina säger:

Vilken film???

2010-06-16 | 04:40:07
Bloggadress: http://tinkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback