20 timmar senare

Tjosan!

Igår efter jobbet så åkte jag ganska så omgående till prinsen. Pratade rätt länge med linda om han och lite så vi kom fram till massa bra saker. Kikade på hans och några andra ponnisars stamtavlor och så.

Eftersom de va hagbyte för dem igår och vart rabalder under natten så tog jag bara in han och Tjatte för lite pyssel i stallet. Tjatte fick smör på näsan och tyckte väll inte att de va toppen men kanske lite skönt. Benny fick en välbehövlig dusch. Han stod inte likt ett ljus men ändå duktig för att vara andra gången. Skrubbade sedan dem vita/gul/bruna tassarna och då stod han faktist still. Jag som var berädd på att de skulle flyga tassar överallt, han har lite småsår av hagbråken så de kan ju göra ont om man får schampoo på. Efter den välbehövliga duschen så va det lite mattajm för prins och även Tjatte fick mat. Eftermaten SPLACH på med helosan på snoken. Vilket gör att benny inte RIIIIIKTIGt tycker att just det är höjdpåunkten på dagen.

Åkte sedan och lämna Sagisen hos sin pappa och jag åkte hem till mig. Prata både med mammi och pappi en stund om hur dem haft de i säffle. Tog sedan en välbehövlig dusch och dorg bort till johan. Vi va ett litet gäng som skulle spela kubb men eftersom gräset va högt och klockan mycket så drog nästan alla hem och jag och johan gick en rask promenad på ca 2 timmar. Vilket gjorde enligt mig att ja inte behövde springa.

Jag satte mig sedan vi datorn hemma och uggla lite med maria. Vi satt och tjöta en himla massa och mina ögon blev allt tyngre tills jag insåg att jag hade vart vaken i 20 timmar. Så då va de bara att stänga ner och gå och nanna.

Idag tog jag en sväng till torp på morran. Sedan bort till benny. Eftersom det ä så varmt beslöt jag mig att ta och motionera han ikväll istället så han och Tjatte fick varsin helosanklick på truten och nytt vatten i hagen.

Men eftersom min dag inte vart tillräckligt farfylld enligt Diva så tog hon saken i egna händer och rymde från sin hage in till hagen brevid dem kåta pojkarna. Detta resultera i att jag fick springa som en jubelidiot efter hästfan och försöka få in henne i sin hage igen!!! inget skoj! Men efter ca 20 min så insåg den kåta hästfan att hon skulle tillbaka och att dagens pojkar inte får sig ngt nyp!

Ska höra med linuds om ja kan öppna upp i pojkarnas hage så de kan få lite mer gräs att mumsa på nu då dem börjar bli lite taniga.
 
ha de bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback