Somma & Sol...

Ja solen skinner för fulla muggar när jag jobbar men detta är dock inget ovanligt. Har jobbat natt nu och det har blivit att man sovit fram till 14.00 eller det är vad man skall göra men inte alltid lyckas.

Jag och prinsen har gjort våran första uteritt tillsammans! Vi promenerade tillsamans bort från stallet på en grusväg som går lite lätt upp och ner. Sedan när vi gått ca 10-15 min så hoppade jag upp. Han stod snällt och väntade på mig sedan så skulle vi traska hemmåt. Blev lite felkomunikation och prins ville så gärna hällsa på några som stod i en trädgår och grilla så vi gick inte riktigt rakt där, ingen skada skedd dock.

Hela promenixen hem gick bra, några försök på att stanna och käka gräs från hans sida men de avstyrdes fort. Han är bra söt han! i Nedförsbackarna hade hand e lite jobbigt med balansen då de gick vääääldigt fort men sedan så räta det till sig. Va trots allt bara några steg.

Sedan har vi även hunnit med att tömköra första gången med. Intr de ultimata då vi inte hade ngn mer medhjälpare men jag fick ta de försiktigt. Vill inte få han rädd eller känna sig obekväm. Allt gick bra vi lärde oss lite och svänga och göra halt. Ibland svängde han som han ville men då var de att gå ut på spåret igen så gick vi lite slalom med. Som avslutnig fick han springa och leka över sina bommar som han så gillar och jösses vad han börjar få koll på tassarna nu.

Bonusbilder
prinsen fick en fläta idag..
Prinsen med fläta

Klar för tömkörnng för första gången
Redo för tömkörning
benskydden är på och de va lite småläskigt...
Nya benskydd på, därav benställningen

Nyficken
ser ut som en förvuxen ponny
Söt liten ponny
sötast
Ser ut som en ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback