Dagens filure!

Har jobbar 12 timmars pass i helgen och gått upp kl 0500 vilket är sådär roligt. Speciellt när jag är rätt så morgontrött! Fick i uppgift av min kolega att spola bort lite skit i en stor maskinhall typ, problemet va bara att brandslangen som ja använde va för "svag" och allt vatten samlades mitt i halen och bildade en minde sjö. Så där stod jag med påtok för mycket vatten i en stor hall utan brun så långt ögat kan nå! Så det va bara att börja skotta vatten. 3 timmar senare var jag mer blöt än torr och hallen besot du bara av en halvstor sjö!

Efter jobbet åkte ja till prins. Vi segade som satan och när vi väll fick oss kommit iväg så va han inte jätte pigg på att få upp mig på sin rygg. Han tycker det är ibehagligt när jag "hoppar" brevid honom. Men skam den som ger sig upp kom ja! lite spänd i början men sedan så va han så fin så gick lugnt och balancerat. Blev bara en kost på 10-15 min. Aldeles lagom för prinsen tycker jag allt.

Om det inte regnar på Tisdag fm så ska jag bege mig ut tillsamans med silver eller al på en mindre skrittrunda, annars blir det till att öva lite inne i ridhuset. Tråkigt bara att så mkt bjudning försvinner där. Vill juh inte få en unghäst att tänka stop!


Bonusbilder!

Finaste Prinsen!

Hångel i hagen

Någon tigger godis av mamma?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback