Bra (jobb)dag = noll larm

Ja idag på jobbet fick jag inte direkt slita som ett djur som ja gjorde för ett tag sedan, Jag och Daniel började fundera på om larmet var trasigt då de gått 3 timmar och inget larm kommit, inte änns våglarmet som alltid kommer var 10 min för att det är något fel på den. så jag gick ut och drog i en nöddusch, och jo de funka. Vi satt och vänta men inga larm kom vilket blev världigt lungt för oss båda. Men sedan så 1 min innan vi slutar så kom ett larm. Dock ovesentligt men då hade det gått 8 timmar utan larm. Vanligtvis har man kanske ca 20 larm i timman för att den är trasig!

Efter jobbet gjorde jag en ride till Benny och Dansken. Den fick mumsa på lite god mat i hagen och jag tvättade de två karen ( gör de var 3 dag så de inte blir äckelpäckel i botten) och så fick de färskt nytt vatten och massa pussar och kramar!

Det är riktigt härligt nu när man kommer och ser att dem  är lääääängst bort i hagen (10 min promenad) och börjar man bara roppa så kommer dem traskande, och ibland bjuder dem även till i galopp eller trav sista 100 metrarna! Det är riktigt msigt och livskvalite att stå där en svnesk sommarkväll och så kommer dem när man roppar! MYSIGT!

I morgon bär det av till han på morgnen och det blir lite arbete, vi har legat på latsidan då de vart varmt och jag har jobbat så nu blir de två eller tre dagar lite lättare jobb och sedan vila för han igen. Han som sakt bara 3 så de ska juh itne jobbas så mycket vilket är rätt så skönt faktist =)

Skall försöka få med mig brakameran och fotta dem lite mer =) har fått lite tips så nu blir de fota för glatta livet igen!

Bonusbild

mumsmums gottigt med mat! sorry för dålig bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback