Dag 5 - vad är kärlek?

Oj en svår fråga men ska försöka fåihopp det.

Kärlek för mig är när man vågar tänja gränser, att sattsa allt även när man vet att man kan bli sårad, när de pirrar i magen av bara en tanke, blick, ord eller liknande, när man efter 40 år kan se tillbaka och minnas och känna samma känsla som man kände DÅ.

Kärlek är något man kan känna till någon eller något. Även om de känns konstigt att skriva att man känner en stark kärlek till ett djur och till en människa. För mig är det självklar att kärlek kan ges till både hästar, hundar, hamstrar, ödlor och människor. Ingen kan säga att kärlek är värld mindre för att de är till en ödla eller häst.

Man kan inte mäta kärlek och kärlek kan visas på så många olika sätt! Men just att känna kärlek är en underbar känsla! Att få kärlek är något ALLA borde få.

Största sorgen orsakas av kärlek men även största glädjen skapas av kärlek. Hur kan samma kärlek orsaka så mkt?

Jag har inte kommit fram till allt vad kärlek har att erbjuda men jag lär som alla lär! Vågar man itne ge 100 kan man inte få 100 tillbaka! För mig skulle inte en relation där båda är ärlika och vågar ge känslan skulle detta aldrig funka. (Kanske därför vi vart tillsammans i 6 år nu?!)



Kärleken får hjärtat att slå ett extra salg varje gång ja tänker på dig och...

dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback