ouppsy daysy...

Ja har helt glömt bort min lilla blogg nu i dagarna vart mycket att göra.

Igår var jag hos prinsen efter jobbet, det blev ett lättare ridpass på 15 min och vi var i  ridhuset och övade på att svänga. Han var sperduktig i vänstervarvet men i höger så fick han inte riktigt ihopp det. Ibland så gick de riktigt bra och ibland så va huvudet svängt och kroppen traska vidare på framåt. Det blev även lite övningar med halter dock så fick vi oss även en snurr på köpet. För han skulle hela tiden enviads med att vända 180 grader på sig innan vi fick stopp oavsett vart vi var i ridhuset. Mot slutet var de dock bara 90 grader de va juh en förbnättring men kanske inte alltidd roligt att snurra runt när man ska står still.

Blev även ett hagbyte för killarna. Då divine och hedda blev slppta på deras plätt för att få äta upp sig och springa av sig lite så fick pojkarna gå på en mindre plätt, dock ej liten, och nytt färskt gott vilat gräs! Jag hade två stycken överlckliga pojkar i hagen! Tjatte blev så glad att han rev loss en rejäl tugga gräs (de spreta ut rejäla tussar runt hela munnen på han) och galoperade en bra stund med den i munnen innan han kom fram till mig och "gav" mig den dregliga tussen. Kanske ett tack? får jag nog aldrig veta.

På kvällen stod de ridlektion på schemat för josephine och bosse. Vi började att öva in öppna på han, vilket gick bra. J påstod att han inte kunde men nog kunde han de. Blev självklart lite missförstånd och så men sedan blev han riktigt mjuk och fin. Vi övade sedan på att korta och länga galoppen. J kom med diverse udda rörelser och ideer på att få till en bra ökning men ja vet inte riktigt om dressyrdommarna (och någon annan) hade tyckt den va något vidare bra eller snygg. Slutliten kom han sig bra i form, fotfarande lite istadig men lugn i steget och fortfaande "go" i den.

Idag har det varit jobb för min del igen uppp kl 5 och vidare. ska bli skönt att sluta nu vid 2 tiden. Helen ska hämta sin klocka som ja laga åt henne och sedan blir de till att klappa och ge ponnisarna lite mat.

Bonusbilder









Usch får ta och skaffa mig lite ridbilder snart som omväxling...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback