Om man fick drömma...

Ibland brukar ajg sitta och brar drömma mig bort till olika platser eller byggnader. Något som ja bara älskar att göra är att drömma fram mitt stall. Just en sådan da är nu. Suttit och tittat på lite "realistiska" priser och hittat något ja tkr ser mkt trevligt ut! Sjävlkart skulle jag gör om lite för att få de till mitt perfecta place!

Detta stallet ser lite trist ut men måtten är lagom och de är 6 boxar, sadelkammare och foderförvaring. Jag skulle dock inte vilja göra som de har vart att lösa de utan skulle göra på följande sätt.

För att maxa ljusinsläppet så vill jag har öppet hela vägen upp i taket, vilket även gör att luften blir kalasbra för hä'starna, och så sätter jag två stora fönser åvanför varje dörr sedan så vill ja inte ha plåttak hela vägen upp så att säga utan jag vill ha 50-60 cm av ett "genomskinligt" tak (där min gula markering är). Åvanför spolspiltan ska de även vara extra lampor och till sadelkammaren en dörr med fönster som putts in och ut MED lås.
'
Mellanväggarna skall vara murade som dessa dock med silvermålade "frontar" och rakplacerade, tyckte även innertaket hade en snygg lösning här (de vita planorkna).

denna färgen på muren och gallret och dörrarna fast den övre modellen på dörrar. Vill även ha en höj och sänkbart solarie i mitten av gången, tänkte på ha i spolspiltan men då kanske den blir förstört dom den blir blöt...


Sedan vill man ju även ha skrittmaskin och snygga sadelhängare etc. MEn detta är grunden och så får man bygga på allt eftersom. Fodret och de vill ja ha i en separat liten byggnad som skall stå brevid för att förhindra att hästarna äter ihjäl sig vid smitningsolyckor. något i form av en liten "lekstuga" med indraget varm och kallvatten en liten diskbänk och sedan smarta föderförvaringer, isolcerat med så att de inte vattnet fryser. Hö farvaringen är den bökiga men kontainer? de hade dem på en går ja va på funbkade fint. Ska se om ja hittar ngn bra lösning på de där...

 


Kommentarer
Patricia säger:

OMMM man får drömma DET är klart man får drömma i mängder hur mycket man än vill :-)



Om man inte har drömmar så dör man, det är jag säker på.



KRAM

2010-08-19 | 10:57:49
Bloggadress: http://www.tva-gardvarare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback