ÄNTLIGEN!

I går började dagen med att ja åkte iväg och köpte mig ett par stövlar, blev inte dem som ja hade velat ha men ett par andra. Så nu kan ja hoppa i vattenpölarna utan att bli blöt! GÖTT!

Efter de så gick jag och sagisen och fodrade hästarna med lite hö. Benny och tjatte låg och tog igen sig. Tror natten va lite tuff för dem då de regnade massor och blåste så båd låg ner och vilade. Så musigt att komma till dem då och sätta sig brevid och bara mysa och ha de gott. Sedan fick de rört på sig när maten va serverad.

Efter de så kom Leif ut och vi började rensa i brunnen som inte vill ha in vatten, märkligt nog så fick vi inte ut ngt slam eller annat äckel som de lätt kan bli utan bara svart vatten och då menar jag SVART! Lukta gjorde det med men itne så illa som de kunde gjort och vi tömde många hinkar. Tyvärr tror jag att problemet ligger i att själva utloppsröret inte leder ngn vart, eller jo de leder till de gammla diket men det är igengrusat när vi gjorde rasthagadnra. Så de kommer att bli till att gräva upp!

Efter de så kom min fina Maria till stallet och hjälpte mig med Benny, Vi hade på schemat att trava idag. Så ja fixa iordning honom och så för säkerhets skull så longera jag några varv innan jag hoppa upp så skritta vi lite pejlade svängar och så fick maria ta oss på linan. Jag gjorde nästan allt själv förutom när han ville stanna lite så hjälpte maria till med pisken bak så att vi förstärkte mina hjälper. Gissa om jag var glad där uppe på ryggen som ja satt. Vi hade en helt kravlös trav han skulle bara fram fram fram! Jag var mkt nöjd över dagens pass!

Till kvällen så gjorde jag och maria en mysig tacko kväll på deras altan som har utsikt över hakefjorden så där satt vi sent på kvällen och hade det gott!

Idag blir planen att gå och  och gå med prinsen en runda och sedan så ska ja städa här hemma! för snart så bär de av....

Bonusbilder









Första gången vi travat och första uppsuttna bildern på oss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback