Trevlig lördag med Schindler!

Vacknade i morse och pratade lite med patrick, han bestämde sig för att komma hem. Gissa om någon blev glad!?

Jag åkte sedan ner till torget och köpte mig en ring med en kula på (bilder kommer) och kikade även lite på rean. Sedan bar det av till agneberg där ja skulle träffa ingrid som visade sig vara mycket duktig på naglar. Så jag har gjort en nagelförlägning i franskt nu. Nästa gång vi ses så ska jag vara hennes handmodell. Vilket innebär att jag bestämmer bara längd och material och överlåter all färg och design till ingrid. Känner mig faktist säker då hon är mycket duktig på design och är frilansare innom detta området. Ska bli skoj och se vad hon kommer på för något!?

Var sedan en liten stund hos fisen och fixade med henne. Inte allt för glad att de hade regnat idag men mycket glad att få komma in och äta höt. Vi ha börjat ta från balarna som är från andra skörden och den luktar riktigt gott samt att alla hästarna verkar tycka att det är gott.

Planerna för kvällen var att käka tacos hos joel och titta på hockey samt filmen Schindlers list.

Jag hade aldrig sett filmen innan men de va en film som ja gillade, eller hur man ka säga den va gripande och hemsk då allt som utspelade sig i filmen hade hänt under andra världskriget.

De som gjorde mig mest tagen var när alla "skådisar" i filmen kom fram i slutet några år äldre tillsammans med skådisen från filmen och la varsin sten på graven till herr Schindler.

Tack vare honom så fick 1100 Judar överleva i hanns fabrik och idag finns det 6000 ättlngar från "schindlers judar". Det han gjorde var mycket stort och starkt gjort. Min nya idol och hjälte!!!

Om ni inte har sett dena film så gör det. Den är visserligen runt 3 timmar lång men fruktansvärt berikande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback