Kallassande i Massor!!!

Hej gott folk! Tänkte att ja skulle berätta om min mycket trevliga helg som ja var med om nere i Växjö!

Fredag
Jag åkte till stallet på morgonen och fixade allt som skulle fixas med hästen. Sedan var det bara att sätta sig i bilen och styra golfen mot växjö!

3 timmar senare var jag nere och möttes av min patrick som jag hade längtat efter. Han tyckte de va jobbigt att ja skulle komma vid 14 tiden istället för 12 som han hade räknat med.

Vi mötte senare upp Lina och Crille för att storhandla på maxi. Där fick vi köpt en himla massa god mat inför helgen. Jag fick önska maten som skulle bli på min födelsedag, vilket var jätte trevligt. Idag serverades det därimot väldigt god köttfärsås och spagetti med Maxis största lök.

Lördag
Blev väckt med frukost på sängen och hurra ramsa av patrick innan han skulle vidare till skolan. Dock lite tidigt för min smak men man skall väll inte klaga. Fick en 10 rätters middag + en smyckesbricka där de står vårat datum på 281204 av honom. Sedan fick han tyvärr springa iväg till sin tenta som han skrev idag.

Jag gick upp lite senare då ja blivit erbjuden att vara hundvakt till en liten dobertjej, ashi (stavning?!) Vi tog en lång runda ut i skogen och lite härovar, har inte riktigt koll på vart vi vandrade men vi var vart fall ute i 1,5 timme. Ashi va jätte snäll hela tiden fast hon inte alltid förstod vad ja menade.

Vi gick sedan hem till Crille och Lina, deras hund. Fick bäddat ner vovvsingen i sin bädd så satte ja mig en stund i lägenheten för att göra henne lite sällskap. Tittade på bygglov under tiden ja väntade in att klockan skulle bli 1300 så skulle ja gå ut för att ta närsta promenad men Crille och Lina han komma före.

Gick därefter hem till oss. Patrick hade kommit hem från skolan han med och jag antar att han fått ett galant resultat.

Båda var rätt hungriga så vi började att laga maten. Han fick göra köttet så stod jag för potatisen och såsen samt dukningen. Maten var delikat!

Efter maten så gjorde vi båda iordnig oss och tro de eller ej men ja va klart först!!! Vi gick sedan vidare till Crille och Lina för att fira med lite marängswich. Blev oerhört mycket till allihoppa men ja tror inte någon klagade?!

Sedan kom våran limmo och hämtade oss för att sedan köra vidare till Gustavs party någon annanstans i växjö. Träffade på massor med människor som ja sett, hört och inte hört eller sett förr. Det var ett mycket lyckat partaj vill ja lova. Tack!

Söndag
Gjorde inte allt för många knop som vanligt. Tittade lite på tv och så. Lagade en gormé midda idag med som bestod av klyftpotatis, sparris och fläskfile. Detta har blivit lite av en tradition, men ingen som ja klagar på då maten är fruktansvärt god. Hade de inte tagit slut så hade ja nog ätit ihjäl mig. Vi är grymma på att laga mat!!!

Sedan började vi att titta på supersugen men den filmen va superdålig så ja beslöt mig för att inte titta klar utan började att sakta men säkert bege mig mot stenungsund.

Åkte från växjö vid 18 tiden. När ja kommer till Halmstad så hade det hänt en olycka en bit utanför på motorvägen i norrgående rikting så det var totalstop på motorvägen och ja blev stående i över en timma. SKITKUL!!! Dock inte mycket att göra åt det. Så i stället för 3 timmar så tog de mig ca 4,5 timma att komma hem.

Jag kom hem i vart fall.

Har vart en kalas helg och som vanligt så var den väldigt för mycket för kort men ja får väll överleva.

Här kommer några bilder från helgen.


Den mycket goda maten som jag fick på min födelsedag.


De här söta monstret va de som ja passade i
några timmar


Och självklart den fruktansvärt goda söndagsmiddagen. mumma!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback