Tjipp!

Ja då var man slarvig igen men istället för att fölåta mig så kommer som alltid en "kort" sammanfattning!

Förra helgen om någon missade det så var det Gbg Horse Show. Började redan på torsdagen och självklart hade jag och Maria biljetter till första föreställnigarna. Dessa bestod av Dressyr samt lite hoppning och ett uppträdande med en häst vid namn Fonzie.

Jag och maria var dock rätt så uppslukade av mässan så vi vandrade runt mestadelen där och kollade in hästmodet sam alla finneser som man ska ha för att hästen/ryttaren ska gå bättre eller trivas bättre osv.

Jag gjorde några fynd tillsammans med Maria. Efter föreställningarna så fick vi bege oss hem igen och till stallet och göra allt som skall göras.

SJälvklart hade vi även biljetter till hela gbg horse shows höjdpunkt enligt mig - KÜREN - Minna Tellde som ja gillar rätt mkt på sin häst red fantastiskt. Sjölvklart så var Vinnaren Briar även i sitt esse då hela publiken ställer sig upp och bröjar klappa takt till hans piff/passage och hästen fortsätter som aldrig förr. Det bara sken om honom. Tyvärr var detta hans sista tävlign i svergie och han åker vidare utomlands för att sprida vidare sin gener =).

Även denna dagen bjöd på en hel del fynd framförallt för marias del jag köpte bara en sak och maria köpte hela mässan!? haha

Kvällen bjöd på många oväntande skratt som höll i sig bra länge. Bland annat ett samtal som började med "hello Harm...." och avslutades i  "........ thinkin about u" HAHAHA Linda äger helt enkelt.

Patrick kom hem i helgen med vilket var skoj. Vi spendera lördgaskvällen hemma hos joel och tittade på hockey samt en film som va animerad men såg verklig ut. Tror de va en gammal sägen eller något liknande. Får hänvisa er till maria som har skrivit ett arbete om den.

Söndagen kom fort som alltid och patrick åkte hem. Jag pluggade lite fysik och va hos fisen med Maria.

I veckan har de inte hänt allt för mycket. Mest skola och jobb för min del. Kul att få jobba på samma avdelningar då man lär känna barna lite mer samt att personalen tycker om en!?

Patrick har fått åka till tandläkaren igen nu han hade något galet med tanden. Lät inte ett dugg kul! Tänk va orätvist det kan vara. Han som är så fruktansvärt nogran med att bortsa och ha sig med sina tänder (de finaste täderna ja sett med) och så går han och har massa ont samt dyra besök hos käftis!

Hoppas de läker ut för han snart!

Han kommer faktist hem nästa helg vilket ska bli skoj! Blev jätte glad när ja fick veta de eller snarare när vi bestämde det. Får se om man kan hitta på något skoj tillsammans.

Nä nu ska ja sova planen för i morgon är att ja ska upp tidigt och plugga sedan jobba stallet plugga och fortsätta plugga hela kvällen. Gud vilken rolig fredag!!!

Hoppas ni får en härligare kväll än jag Karmar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback