OUPS!

Gud va slarvig ja har blivit med mitt bloggande!!!! skriver ner lite i korta drag vad ja vart med om för skoj eftersom ni alla måste vara välldigt ivirga om detta =)

Fredag 13/2


Gick upp kl 0600 för att åka till stallet och fixa allt för lilla Aliss. Det var mysigt att vara i stallet så tidigt och bara pilla med hästen och höra alla andra äta.

jag var klar någon gång vid halv 8 så bar de hem för att fixa iordning sig så gott det gick. Fick stressa lite till kungälv där Kristoffer skulle köra mig till tåget som gick 0907 från stan.

Vi kom i god tid och ja va där redan 0850. På skärmen till spår 13 stog de lite halvluddigt så ja fråga om de va detta tåget eller om de skulle komma ett annart KtK tåg till växjö? Ja de skulle de så ja ställde mig och väntade. jag väntade och väntade så va klockan 09.20 och fick lite smått panik så ja sprang runt på ALLA banorna och läse om de stog KTK mot vöxjö någonstans men de gjorde det inte!!! Sprang bort till informationen och fråga vart i hela hissingen mit tåg var!!! Han sa då att de avgick från spårt 12, och som ni vet ligger juh 12 brevid 13 så ja hade självklart tittat på skärmen men den lös inte = tåg ska inte avgå än på ett tag. Trodde jag ja!!!Nu va de ju faktist så att de va fredag den 13 så den glada kille sa att JUST den skärmen funka inte!!! som om de inte va nog så hade de även inte roppat ut i högtalarna för att de är för tidigt på morgonen. TACK!!!Kille tröstade mig dock med en ny biljett med KtK tåget som avgår 12.12. Jippi tänkte ja och titta på klockan som bara var 09.28!!!ringde Kristoffer fort och fick den geniala planen att komma i kap tåget till borås där första anhalten är. Tjof fram och in och ut.

Dock väl i bollebygd eller va nu denna åker kan heta tog ja slutsattsen att vi kommer tyvärr inte hinna. Så vi vände och åkte hem igen.Hade med anra ord födrivit tiden lite med att åka bil i ca 30 min. Va tillbaka på stationen och de sög.

Köpte mig ett par ballabrillor. Som patrick senare under dagen kom att skratta åt, Tack älskling du är snygg du me!!!

12.12 Tåget skulle ja bara inte missa så jag satt redan på de 30 min innan avgång. HÄRLIGT.

Hela vägen ner så var svergie täck av snö och belsyt med solsken och en klarblåhimmer. Fruktansvärt härligt väder att sitta och åka tåg på! Det är bara bita ihopp och fönstersola/njuta.

Fredags eftermiddagen ängnades och god matlagnin och bara filmmys hos patrick. Det var skönt att äntligen få ha kommit fram till Växjö!

Tro det eller ej men ja gilla faktist denna stad som har berövat min pojkvänn?! Cityt är kasnke inte det strösta men det är aldeles lagom kunde haft en cubus eller någon mer klädaffär men annars helt okej. Lagom utbud av allt. Bra och nära placeringar av allt runtomkring och en jätte mysig sjö som är aldeles istäck och helbudrad med snö liktsom hela staden!!!


Lördag 14/2 Alla Hjärtans Dag


Morgonen kom som alltdig och det var bara att gå upp, fick faktist ligga och dra mig lite längre idag än va ja brukar få.

Patrick skulle iväg och splea innebandy med några kompisar så ja passade på att åka in till stan. Solen sken hela tiden och de va riktigt härligt att gå ut och gå lite.

När vi kom hem så lagade vi, eller nej nu ska ja äntligen få skriva JAG lagade bechamelsås (stavnin!?) och patrick skar bara upp laxen. Till detta hade JAG kokat pasta och patrick blandade ner laxen och spenatblad. Blev goare än va ja trodde faktist.

Maten avnjöts som vanligt framför tvn och ett mycket konstigt program "the X" eller va den nu hette.

Programet gick i det hela ut på att förstöra/förstärka relationer. Jag och patrick kom fram till de förstnämnda!

Det är ett gammalt par som gjort slut och skaffat varsen ny partner. Dessa par tror nu att de ska åka till ett lyxhotel och få ha en terevlig helg tillsammans. vid porten blir dem nya partnerna ivägskickade och x:en står kvar och får bo tillsammans på lyxhotel. Dem andra två får åka till en närliggande bungalov och spionera på sina respektive och även ge dem uppgifter.

Allt som har med detta lilla program att göra va som uppgjort att de nya partnerna skulle bli lessna/arga/svikna eller liknande. tillexempel en uppgift för de nya är att välja en uppgift som exen ska göra. säg mellan basket och stripplektion. Klart man som partner väljer basket då för att de e mest oskylldigt. MEN då kommer haken. under stripplektionen får de spionera men INTE under basketen. Detta gjorde ju självklart att alla valde de lite mer "uttsatta leken" itsället. Vilket ledde i sin tur att exen gjorde något som deras nya respektive ogillade! Suck.

Fastna dock framför detta program.Senare på kvällen skulle vi hem till patrick fadder som skulle ha party.

Jag började att göra mig fin men så fick ja för mig att klippa lugg så nu har ja lugg! Den blev lite lång men snygg men ja ser itne så bra igenom den så ibland eller hela kvällen tittade ja upp under den eller skakade på huvudet så det såg ut som ja bar någon bokstav!? jaja de är smällar man får ta.

Hemma hos Anna och Karin som värdarna hette så kom de bra mycket folk, tror ja försökte räkna ihopp dem och fick fram det till 29 st från soffa som ja satt och då kunde ja inte räkna folken i ytterligare 2 rum. Tror vi med andra ord var något mellan 30-40 perss. som vanligt så va jag yngst med mina 21 år! Men det var trevligt.

Söndag 15/2


Ja och älsk åke till Media mark och lämna tillbaka en laddare som en försäljare till mig sakt skulle funka men inte funka. Så när vi ändå var där passade vi på att titta lite på telefoner. Hittade en modell som ja skulle tänka mig så nu finns där två stycken som ja önsakr mig av min pappi (L) båd är sony ericsson den ena som ja helst vil ha är w980i och den andra är Z770. Får börja bearbeta min far med andra ord.

Sedan åkte vi hem och lagade favorit maten tillsamans. Det blev kyckling i cocosmjölk och ris. Låter kasnke inte som den goaste rätten men Det är supergott. Va kasnke lite starkt men fick dricka mycket vatten!?

Vi tog oss sedan en lite promenad bort till skolan och fick en lite tur där och till gymet.

Sedan han vi tyvärr inte med så mycket mer för helgen va slut och ja kände inte riktigt för att missa ytterligare ett tåg!Helgen som va var kanon! som alla andra helger.

Roligast av allt är att han kommer hem på fredag igen.

Måndag 16/2


Gick upp tidigt och åkte till jobbet. Barna kännde inte riktigt igen mig då ja hade lugg nu men tog ja bort min gardin så viste de vem ja va. Några i vart fall.

Mamma fick sig en smärre överaskning hon med men men.

Efter jobbet så kilade ja iväg till stallet och fick pyssla om min gurka som ja tror saknade mig lite. Vi tog en rätt lugn tur idag inne i ridhuset sedan så sprang ja faktist med henne själv brevd en stunde men hade inte de ultimata skorna, stövalr. Viktigast av allt är att hon tycker det är skoj.

Åkte sedan hem och började kånka på högtalare och förstärkare som ja skulle placera i mitt välfyllda rum. Vågade inte testa dem för när ja va klar med allat sladdletande var klockan närmare 1.

Tisdag 17/2


Idag så har ja hjälpa min far på jobber så där skoj! Va även en sväng iväg till skolan, vi höll på med rörelser i två dimentioner. Tyker att detta avsnittet är rätt lungt för min del men alla jädra forlmer SUCK!

Satt sedan och lågade mig igen kaptilet med våger!! USch jobbigt att de ska finnan såna massa vågor.

Hämtade sedan min far på flygplatsen där han landade kl 1700 Efter de så bar det av hem och till Stallet. Fick rida fisen idag och det var jättekul men kaaalt!!! Hon va lite pigg men vill inte att hon skulle bralla och bli halt igen så det blev bara en lugn tur.

Sedan pratade ja me patrick lill camilla om embossing och den ädala konsten i det. HAHA nja inte ädel men skoj är de. Lilljas på torget hade utförsäljning så hon hade vart där och fyndat lite. Tror nog att ja med får ta mig en lite sväng förbi där i morgn om ja hinner.

Skall även införskaffa mig en kabel på 10 m för ja ska kolpa ljud på egen hand! de ni! Kommer antagligen bli döv när ja är klar men de ordnar sig nog ändå aldrig =)


Nej gott folk nu ska ja allt ta och sova lite upp tidigt och ge hästarna frukost sedan hem plugga för att vidare åka till skolan och efter de ha letkion för joss och hem plugg!!1 Tight dag men de får allt gå!?

HA de bra KRAAAAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback