Växjö tur och retur!

I torsdag begav jag mig till växjö för att hällsa på min lilla prins! Var uppe tidigt på morgonen och tog han om fisen som inte haltade längre, jiiiiippi!!! Skyndade mig hem fixade och sedan centralstationen.

Resan ner var helt okej. Jag och två andra hade en hel vagn för oss själva vilke var riktigt himla feting najs!

På torsdagen hittade ja och patrick inte på allt för mkt. Vi tog oss en liten promenad och handlade lite mat och prinsen lagade som vanligt världens goaste kykling med cocosmjölk och sparris. Vi hade en riktigt härlig myskväll.

På fredagen drog ja in till "stan" en liten snabbis och köpte en bok och lite hemprylar till patrick mendans han satt hemma och pluggade till sin tenta. Det var rätt så rogvande att strosa runt där på stan ensam. fick kollat på allt i lungn och ro.

Tog bussen hem vid 1300 tiden. sedan tog jag och patrick oss en till liten promenad till ica för att inhandla de sista godigaste för våran kväll. som vi bara skulle mysa och jäsa lite.

Lördag morgon så gick patrick iväg för att skriva sin tenta som enligt mig kommer att ha gått galant för honom. men om man lyssna på han och hanns klasskompisar så har halva klassen fattat fel. frågan är bara vilken halva det är. Lite roligt att sitta och lyssna på dem när dem filosoferar om alla dessa papper som ska skrivas eller inte skullr skrivas.

Väl eftre tentan så hade vi bjudit hem criller på lite ungsbakad lax med chewre ost (stavning?) och klyftpotatis. MASSA GOTT!!! I potatisen hade vi lakt massa vitlöksklyfotr och de va skit gott för potatisen hade blivit så där aldeles lagom mjuk.

Sedan fick vi ett ryck och började att möblera om patrick lya då feng shuin inte riktigt stämde :S haha. men de blev faaktist mkt mysigare nu.

På kvällen skulle vi på bio men de blev ändrat så de blev utgång istället med Crille, lina, hanna, marcus och patrick så klat. första så va vi hoss crille och bara mös allihopp sedan kom världens grinigaste taxi chafför o skulle köra oss till stan. där vi gick till en pub men den va så full så vi satt på UTESERVERINGEN!!! men vid en sådan där värmelampa, som inte gav så jätte mkt värme. Där ute i kyla satt i i kasnke 3-4 timmar inlindade i massa filtar.

Söndag har vi faktist inte gjort många ryck. ja gjorde ett par äckliga muffins och en skum paj. läste lite i en bok. satt och sov en stund med prinsen. gjorde inte så jätte mkt.

Mitt tåg gick 18.12 som blev försenat till 18.16 ( de va kalt o vänta). vagnarna var överfulla! som vanligt på sj. satt och läset min bok (16 år till salu) men den tog slut när ja hade åkt halva vägen. typiskt! boken va massa bra så den rekomenderar ja varmt om man inte är allt för känslig. Satt sedan och lyssna på min ipod som skulle dö när de va en timma kvar av resan...jihha! gud va tur ja har.

Kom vart fall hem och insåg några tråkiga faktum men va ska man göra! Thats life lr va säger man? tråkigt att oskyldiga ska behöva lida.

Men men

Imrogn ska ja få träffa min andra stora kärlek, Aliss!!! ska bli massa kul. rida och träna hårt nu denna vecakn då de bara är 6 dagar kvar till DM!!! kommer aldrig att gå men va fasen kommer aldrig att komma ut annars.

So long


 


Kommentarer
Sanna säger:

Jag och Marcus kommer och tittar på dig när du tävlar :) Men vart var det nånställe ? =) <3

2008-09-30 | 09:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback