Misshandel!!!!

I söndags kväll så var ja ganska sent i stallet tillsamans med maria, släppte därmed utt aliss rätt så sent (runt 2300 tiden).
Måndag mordon skulle jag jobba så maria hade lovat att ta in henne. HOn upptäckte då ett litet sår på benet som hon trodde va sparksår, det blev rengjort och om pysslat.

Efter jobbet någon gg runt 4-5 tiden så åkte ja ut till aliss för att pejla läget och även rida. När ja kommer hem så har hon en stor himla svulnad på tumpan som är ca 20 cm lång om onte mer, flera småsår och värst av allt hon har stora skär/skrapsår i underlivet!!! Hon har sådana smärtor att hon knapt kan ta sig fram, och vill inte/kan inte vända sig om i boxen för de gör för ont.

Veterinär kom med ilande fart och vi konstaterade att hon ite hade ngn benskada utan bara var mörbultat. så hon fick starka smärtstillande för att kunna röra sig lite.

Efter senare titt och konspirationer med andra i stallet bland annat linda så kom tankarna fram på misshandel. Eftersom såren var placerade på så udda sätt och ingen annan i hagen hade fått skador (hästar försvarar sig även med sparkar) så kom vi på detta. Dem som var i stallet började att gå rundan runt alla hagar och upptäckte då flera konstiga saker som ex att tråden var avklippt på konstiga stället ( vi har nyss stängslat om hela hagen och satt ny tråd).

Vi beslöt oss för att vara nattvakter utifall detta puckot nu skulle komma tbx. Linda började vakta till 2 sedan så kom jag, pappa, maria och tessan och vaktade mellan 2 och 4. vi gick runt hela hagen och hästarna tyckte de va mkt roligt med besök i hagen. efter oss vaktade terese och henrik. Ingen av oss kom dock på någon. tyvärr...

Tisdag morgon åkte ja ner till polisen och gjorde en anmälan. fick då veta att de hade vart två liknande fall i ytterby för två v. sedan. inte alls kul. polisen sa att ja skulle ringa dem så fort de hände ngt mer elle de kom upp någin mer detalj.

åkte sedan till stallet och får veta att de här jävla puckot vart ifarten nu igen fast i norra stenungsund och som ja tolkade de så var detta stoet mer utsatt!!!

jag var tyvärr tvungen att åkta iväg till jobbet och jobba sedan vilket inte alls var kul! Pappa sköter medicineringen jätte bra med lite hjälp av dem han hittar i stallet.

jag åkte efter jobbet med maria och kollade en stunde blev docka vbruten av linda som kom springandes med en kniv då hon trodde vi var förbytarna. Vi började allihopp att skratta rätt rejält.

jag har nu vart vakt varje natt och de kan man märka på mig med. Så fruktansvärt tråkigt med allt som händer och ja menar va fan har våra hästar gjort detta puckot?

Aliss mår nu bättre men hon är fortfarnade halt och stel. såren läker fint men de kommer att ta år innan svansen är fin =(. Jag hoppas bara nu att hon ite kommer att få några men för livet.

Måste även berömma henne då hon är så otroligt duktig och står stilla när man pillar och gör rent såren och allt annat. vem som kan komma och greja med henne och hon står bara stilla och "njuter", men innerst inne tror ja hon är rätt glad att hon får all uppmärksamhet. min lilla stjärna sötast och snällast av dem alla finns ingen som hon.



Ardissone Dee  <3



Kommentarer
Lena säger:

fyfan vad hemskt!! :(

2008-06-14 | 00:32:16
Sanna säger:

Man blir så arg! Jag finns här för dig om du behöver mig

2008-06-22 | 19:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback