Hacki i häl

Klockan ringer påtog för tidigt för att vara första dagen på det nya året, för tidigt med tanken på vårkvällen och för tidigt med tanken att jag somnade sent.

Glädjen denna morgonen va när jag fick ge min springare hö och han åt det som vilken mat som helst. Ett snabb samtal till veterinären om hur läget såg ut och vad hon hade kommit fram till med sina kollegor.

Jag skulle försöka få i han så mycket vatten som möjligt under dagen och fodra på som vanligt och ha koll. 

Sakt och gjort 30 liter sörplade han i sig på morgonen, självklart blev han lurad med betforvatten.

Eftersom jag var där på morgonen så hade jag även bytt så att jag släppte ut alla glada hästar. Telefonen fick ligga kvar på fönstret då det är där jag har bäst ( och den enda) mottagningen.

Går ner för att hämta tjejerna (våra ettåringar), oturligt nog går dörren på något sätt i baklås. Såklart! Det finns inga öppningsbara fönster och det går helt enkelt inte att bryta sig ur! 

Min enda tröst var att jag viste att Maria skulle komma mellan 8-9. Min väntan blev totalt bara 40 min och jag möttes av ett extremt asgarv från min tränare/stallägare.

Extremt bra start på 2015! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback