Lilla Edet

Onsdags var det tävling i Lilla Edet på deras extremt roliga meeting. Jag var anmäld till lilla rundan, dvs. Bronscupen men avanmälde mig faktist i sista stund då motivationen till att tävla har trytigt det sista. Nu i efterhand så skulle jag gärna vilja startat en klass till men hoppas på att suget håller i sig till nästa tillfälle.
 
Jag är nöjd över itten då dem delaran som gick riktigt dålig förra gången va ba dena gången. Vi fick många 7:or vilket var skoj. Jag jobbar fortfarande med min sists och det här med att sitta ner är bannemig inte lätt! Hur gör alla andra undrar jag!?
 
Fick rättvisa poäng men blev lite fundersam över vissa saker i protokollet. en sak var bland annat att i första galoppen så blir fattningen bra men han slår up med huvudet efter 2-3 steg, jag får ner det och vi gör en kalasfin volt och en bra övergång detta belönades med en 4:a! den anda galoppen så blir fattningen sådär volten bra men sedan gör han något konstigt och avbrottet kommer redan ur volten, vi får en 7:a? hade vart skoj och veta hur hon resonerar.
 
Jag fick även en komentar i protokollet som jag inte gillar och inte förstår. "grov upptagning" - Denna ges när jag efter fri skritt har halva kortisdan på mig att få upp han och börja trava. Jag har tittat på flmen just där och ser inte vad det är som är grovt? Jag måste ju få tillbaka honom hyfsat fort på en ganska kort sträcka. Aja, Ska se om jag kan få lagt upp ett videoklipp på detta.
 
Nöjd över dagen trots att typ ALLT kan förbättras och myckt är ryttarens jobb, men jag jobar fortfarande på att koppla samman tankar och kropp.
 
 
Fin fina knas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback