Sömnproblem

Idag känns det som att det tyvärr är allt vanligare med att vi människor har problem med att sova på kvällarna. 

Jag som är nattmänniska och älskar art vara vaken på natten för att det är lugnt och skönt har väldigt ofta problem med detta. Det blir ännu värre när jag kommer in i den onda cirkeln och måste stressova som jag kallar det. 

Det är helt enkelt när man ligger och vrider och vänder på sig i sängen, man vet att man ska upp tidigt och trots att man är trött så somnar man inte. Man stressover. 

Jag har dem senaste veckorna haft några sådana här nätter och pulsen går upp till nästan Max på mig och bollen är i rullning. Det spelar liksom ingen roll hur många får, kor, höns det finns på den där bondgården för det hjälper mig inte. 

Utan min lösning det senaste har varit visualisering. Jag tänker mig helt enkelt när jag rider ett dressyrprogram. Det kan vara från en gången tävling där gick bra eller helt enkelt se mig själv rida ett nytt program. Jag ser alla halvhalter, när jag måste plocka upp han lite eller när jag ska gasa lite. Vi springer alltid runt i en trav som är närmast Totilas om inte bättre, vi fattar galopp på exakta angivna punkter och det går helt enkelt toppen! 

Detta får mig att tänka på annat och att bli lugn. Jag somnar helt enkelt in i en god och positiv anda där jag är med knas och vi gör det vi ska göra bäst- visa vad vi går för på tävlingsbanan!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback