Dem senaste passen

Har gått några dagar nu utan att jag skrivit, har haft en hopplektion som är på g, har tagit en sista uteritt med mina pantertanter i ödsmåls djupa skogar och knashästen blev då stungen av en jordgeting. Vi har haft en kort vila och tagit oss tillbaka till Borås där vi tränat kondis och haft ett pass som va både skit å toppen!

Passet igår va som sakt allt annat än bra samtidigt som de va toppen!

Det som va dåligt var att han inte svarade på högerskänkln över huvud taget! Han förstod inte alla innebörden av vad jag ville bör jag tryckte för kung å fosterland! Exempelvis, vi skrittade av på fyrkantsspåret och så fick han för sig att helt plötsligt vända in mot höger. Jag har kunnat korrigera detta genom att styra ut han igen men fick inget gensvar!

Det som va super å andra sidan var att vi kom till en trav som vi inte haft innan! Har ju haft lite problem att komma åt han så att han skall öka men det gjorde han utan problem idag. Jag kunde sitta och känna ett bra stöd i handen!

Helt klart blandade känslor efter passet men har troligtvis fått en tid hos Peter på tisdag och sedan Emma till söndag nästa vecka! Här ska de tränas!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback