Dagens Träning

Måndag
Tanken var att bara motioner lätt med myyyycekt lösgörande då han det senaste känts lite stel. Vi skrittade en helt del innan vi satte igång och här la ja mycket fokus på att han skulle följa mina skänklar och kunna för flytta hon om utåt och inåt i volterna. Knas gör som knas alltid gör i början av ett pass och det är att käfta emot! suck.
 
Efter lite övertalande och en hel del volter så började han bli lite bättre. Travade sedan igång han och här märktes tydlig att vi hoppade sist. Han va extremt känslig på skänkeln och föll in i galopp för minsta lilla och "kunde" inte trava. Så sänkte därför kraven på formen och ville bara få fram honom i trav. När jag hade han framme för skänkeln så arbetade jag vidare med bärigheten. Fortsatte även här att böja och länga ner han men att han även skulle svara inåt och utåt för skänklarna.
 
Vänstervarvet var idag lite stelare och jobbade därför lite mer just här. tillsut så gick han super och valde därför att testa länga ner han lite och korta upp han lite. När han svarade för detta så klapp beröm och avslut.
 
Tanken är att jag skall fortsätta arbeta vidare med detta i morgon och även lite på onsdag när jag rider ut. Vill få han mjuk som smör och lite mindre tjafsig och stretig i ridningen redan från start.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback