Dagens Träning

Fredag
Dem första fem minutrana i traven var han lite stretig men gav med sig ganska omgående. Han blev mjuk och fin vilket kndes skoj. Jobbade mycket med att fortstta få igenom vänstersidan som är den svåra för honom och tyckte att de gick hyfsat.
 
Satt även ner idag och fick lite mer tryck i han men har svårt att komma ner med mina ben, kanske ska länga lädrena...
 
Gick sedan över till galoppfattningarna och jag måste erkänna att jag blev inte riktigt nöjd men jag visste inte heller hur ja skulle få till det bätte. Självklart blev dem bättre och bättre men märkte helt klart att jag slvarvat endel med just fattningarna och det märktes, tyvärr. Hursom så gjorde vi ganska många fattningar i båda varven och vi övade även på snett igenom och avbrott vid staketet. Det blev meddelade resultat måste jag säga. Känner mig dock helt klart säkrare inför LB debuten nästa helge. Det kan gå vägen. Måste bara få till övergångarna och även öva lite mer på att sitta ner ordentlig i den ökade traven...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback