Dagens Träning

Torsdag
Började att skritta fram rätt så länge på knashästen. Sedan så jobbade vi med 10 meters volter i serpentinspår. Började att lägga en volt i ena hörnet bytte sedan varv och gjorde nästan volt och så vidare tillslut var jag längst ner. Märkte tydligt på knas att han satt fast lite mer i vänstervarvet än höger. så fick jobbat lite extra med den jobbiga sidan idag med.
 
Blev väldigt nöjd över han idagmed, då han inte en enda gång trippade/piaffade iväg för mig när jag la an högerskänkel, vilket är ett STORT framsteg! Kunde jobba han hyfsat bra och korekt där.
 
Travade fram i ett lite friskare tempo för att sedan SITTA ner så mycket jag bara orkade och hade förmåga att göra! Fick till en bra känsla och driv och kunde känna att jag hade såpass kontroll på min kropp att jag arbetade med han. försökte få han att gå på bästa sätt och hjälpa honom att stötta upp sig. Blev lite förvånad över min förmåga att sitta ner även om det med störtsa sanolikhet så tragistk ut så gjorde vi det!
 
Reda sedan igenom programmet en gång och märkte direkt att jag blir passiv i min ridning. Detta måste skärpas, måste rida han i VARJE steg!
 
Tog inte heller överdrivet mycket galopp idag då fokus mer låg på att få till travarbetet. Vi testade dock på en snett igenom med ökning och visst fasen gick det. Så helt hopplöst blir det nog inte. SKOJ!
 
i morgon ska vi nog träna galoppfattningar då maria är och tävlar samt anika jobbar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback