Dagens Ridpass

Söndag
Kära mor följde med mig till stallet idag då hon ville hlsa på knas och fölis samt blev utrustad med kameran.
 
Tyvärr blev det ett kort pass idag då jag hade brottom tillbaka till jobbet (jobbar 12 timmars natt) men hade jag inte haft det så hade idag varit en sådn där dag där jag kunnat rida i timmar. Knas var så underbart fin från start!
 
Gjorde lite lösgörande och satt ganska snabbt igång med traven då bliningarna var på oss. Blev mycket slalom och "bogkontroll". Satt sedan av i galopp och fick en klockren fattning så självklart blev det mycket beröm på det och så arbetade vi på att få in näsan och de olika vägarna. Han hade lite svårt att komma ut i hörnerna riktigt men de är styrkan som saknas där.
 
Avslutade i vänstervarvet där han med gjorde en klockren fattning och galoppade på olika spår och avslutade genom att länga han på stora mittvolen så han fick sträcka ut sig rejält och de tyckte knashästen va superskönt!
 
Han briljerade även genom att göra ett byte för mig, vill inte påstå att de va på hjälperna för vi har inte övar på det men jag vet om att jag just när han bytte gjorde en ändring i min sitts och tygelhjälp, vips så hade vi bytt. Självklart fick han sjukt mkt beröm på detta även om det inte var meningen. Tror ine den delen kommer bli sådr sjukt svår att lära in nr den kommer!
 
Nu är jag taggad till tusen inför tvlingen i helgen måste bara se om ja kan få löst det med att få nåfon som vill hänga med mig på lördagen och hjälpa till. Bjuder på fika och sovplats om det är någon som känner sig manad?
 
ska försöka få upp några bilder från idag men vi får se om datorn vill hjälpa till, annars kommer d upp i morgon.

Kommentarer
Jennie säger:

Blir så glad av att läsa att det går bra!
Men vad hände när du red ut, slog ni runt?? hur gick det egentligen?
Och Ny fin sadel ju!!
Vi får snacka någon dag, är nyfiken hur allt går och uppladdning inför tävling och allt.
Kramar

2013-07-01 | 21:04:33
Bloggadress: http://jennieberggren.blogspot.se/
Caroline säger:

SV dom är inte så stela som Equiline. AS är dock mjukare än CS.

2013-07-24 | 15:15:20
Bloggadress: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback