Året som vart 2013 del 1

En kort liten resumé 

Januari
Jag fyllde 25, vi kom hem från våran månadsresa från Thailand och knas hade fått lära sig några nya saker. Jag köpte även min första drömsadel, en Amerigo classic.

Februari
Padocken är fylld med snö, den mesta ridningen sker ute i skogen med sällskap. Jag har börjat lasterna hästen så att han skall få på lådan själv. Kobbar mkt med galoppen och tempot.

Mars
Vi fortsätter rida på, tar även första passet för Peter och rider några för Maria. Känns som man är på gång och får mycket hjälp av dem båda! 

April
Tränar för Peter och känner mig enormt inspirerad. Det går bättre och bättre. GHS äger även rum och jag får köpt massa fint bling. Vi planerar en riktigt rolig sommar!

Maj
En intensiv och härlig månad där jag fick träna för Emma Ahlberg ett pass och hon red knas ett pass. Fick en stor nyckel till hjälp som va att ställa lite inåt som en påbörjad öppna när han tramsar. Vi gjorde sedan våran första start på Borås fälrtistklubb. Blev en LC:1 i ösregn. Va otroligt nöjd över knas förmåga att va såpass lugn och fin som han va på en tävlingsplats som faktiskt hade internationella starter.

Juni
Hem för sommarbete till min fantastiska tränare Maria H. Vi hoppar för första gången och ja de går men det är med en väldigt nervös ryttare och häst som inte förstår uppgiften till fullo. Vi rider ut själva för första gången och det går superbra, om inte en galen käring jagat oss 200m hemifrån så vi hamna fint på en åker. Jag får även sålt min dressyrsadel för att sedan köpa min älskade childeric!

Juli
Jag gör 4 starter två vardera på lilla eders RK och tjörns RK båda tävlingsplatserna är underbara och stämningen är fantastisk. Tjörn ärmen återkommande favorit men även lilla Edet! Jag tar PB på Tjörn vilket är väldigt glädjande och för varje start vi gör så är det hela tiden saker som förbättras! 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback