Clarebergs RK 25 Augusto

25 Augusti Clarebergs RK
LC:1 & LB:1
 
LC:1 
Framridning
Kom dit lite sent och hade inte motivationen på topp. Fick sans mig lite så jag inte stressred utan försökte ta allt i lungt tempo. Blev några fattningar i galopp och sedan mycket lösgörande i traven. Det var inte helt ultimat att gå in på framridnignen 15 min innnan första start, ha start nr 3 och dessutom vara i kolecting ring när sarten innan går.
 
Banan
Hästen inannan visade lite skeptism till att gå nära sargen och vissa solkater så innan start beslöt jag ig för att skritta runt just där. Tog ganska lång tid innan jag fick startsignal så han med att trava en de med.
 
Han låg på lite genom hela programet vilket medförde i sin tur att halvhalterna blev sådär. Det blev lite hakigt och våra serpentiner var kaous! Båda galoppfattningarna va super omd en ena hade varit i rätt galopp. Blev en avsaktningn och en klockren fattning i rätt galopp sedan. Han låg på även i galoppen men inget som va katastrof.
 
Hans första start inomhus och jag va helt nöjd med tanken på framridnigen och allt som innan hade blivit lite kaoutiskt.
 
LB:1 
Framridning
Hade mer tid på mig denna gången att värma upp. Blev dock varmare ute med men vi försökte att ha koll på skuggan och inte fräsa runt för mycket. Knas verkade om inte annant ännu piggare vilket medförde att jag fick sitta och bromsa bromsa bromsa. Het på gröten och halvhalterna va ett minne blott! Knas va såpass taggad att han i ena fattningen till galopp fick sig ett frispel med sprattel och en matte som hängde över halsen.
 
Banan
Samma visa här som inne, knas ligger på som sata och jag sitter med bromsen i vilket gjorde att det blev sådär bra flyt. Han höll på att få ett frispel här med men saktade av till skritt och bad han coola ner sig lite. Serpentinerna blev helt klart bättre men inte bra även första uppridningen. Tycket att jag fick till en bra ökning i traven för att vara oss och båda fattningarna till galopp var kalas!!!
 
Sista uppridningen i trav var bäst. Rak fin och lagom påskjut bakifrån. Jag var och ÄR supernöjd över denna ritten som helt klart var den bästa hitils även om knas var något laddad.
 
Tyvärr så måste jag nog även erkänna att jag är en tjötröv, för under de 4,5 min som man rider så  kan ja inte hålla tyst!  
  
Att förbättra
* Sitta Rakt i galoppfattninarna
* Läsa programmen bätttre
* Träna på övergångar
* Träna på ökningar
* Rida bättre serpentinger
* SLUTA PRATA!
 
Självklart finns det bilder och dem kommer upp i kväll eller i morgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback