Träning för Peter Härnstam

Tisdag
vi hade ett bra tidsschema  men på något vis så lyckades det att bli tigit ändå... 
 
Gick runt lite i ridhuset innan jag satte upp har slutat med att logera honom innan. Även jag inser att det skall slutas med någon gång så nu har jag börjat med detta litensmått. Gjorde mycketlösgörande och några skänkelvikningar och mycket mer än så han vi tyvärr inte förening Peter kom.
 
vi fick bättre och snabbare fokus idag på att bli avslappnad i formen vilket var skoj. Hoppas att även Peter märkte detta, mycket travarbete och inte bara på volten utan på fyrkanten. Vi lekte även med förlängda hörlinjen, fast innan detaljerade det så ville vi böj in han mer för inner. Här fick han en tendens att ramla in i stället så då gjorde vi som så att jag saktade av till skritt och direkt började flytta utnhan för innerskänkel. Han formade sig inåt och så fram i trav. Gjorde så några gånger och tyckte allt de gav lite resultat.
 
Fick sedan rida rakt på förlängda hörnlinjen och när vi var raka så började sitta ner för att sedan flytta han ut mot väggen och göra skänkelvikningar. Tyckte allt han skötte sig hyfsat det var mer piloten uppe på idag som tabbade sig mer med båda kroppskontrolsbrister och diverse fadäser.
 
Att tänka på
* börja sitta på han mer
* böja han mera inåt speciellt i högervarvet, svarar han inte samtalar till skritt och flytta ut han.
* ha ett friskare tempo i galoppen 
* våga göra han rundare i galoppen
* börja öva mer på skänkelvikningar i trav 

Kommentarer
JennyM säger:

Men nej, missade jag dig på clinicen också menar du? :P Haha...

Det verkar gått bra på träningen då? Han hittar dom här små jobbiga sakerna ganska fort ;)

2013-04-10 | 20:58:00
Bloggadress: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback