Dagens Träningspass

Söndag
De blåste storm hos oss idag så istället för att rida så beslöt ja mig för att ta tömarna och få ut han mot dem superläskiga buskarna i padocken. Då han inte riktigt än har fattat mina hjälper med att flytta ut så tänkte ja även börja lite lätt med att via honom vad detta innebär. Kan ibanldn tycka att de är lättare att visa detta från marken.
 
Började att gå runt han va lite småspänd men ignorerade detta då ja inte tyckte de va någon att schåpa sig för. Jag tog sedan och spände in min vanliga tömkörningsfattning fast istället för att stå långt bort gick ja mer eller mindre brevid honom. Vi började med att gå på fyrkanten och det gick ju görbra tills vi kom bort till den köttätande långsidan. Han spallade iväg några gånger samt drog sig innåt men låg på med armen som en tryckande skändel och efter ca 20 varv så började han fatta att han skulle flytta sig undan för mina "hjälper". Tog sedan även och utnyttjade detta efter köttänande långsidan mot en andra långsidan så sneddade vi av och jag "puttade" ut han mot den vilket gick super.
 
När han utan mina tryck hjälper kunde gå på den farliga l´ångsidan i avslapnad anda så nöjde jag mig där och tog sedan lite trav på volten. Han såg nöjd ut och lyssnade på bra.
 
Bytte sedan varv och här så tyckte han inte alls de va farligt med långsidan däremot så har han svårt att gå rak eller inåtställd. Han tenderar hela tiden till att skjuta ut bogen och titta utåt. Så fick sitället fokusera på att få han rak samt att använde mig mer av hjälperna. Polleten ramlade ner mycket snabbare i detta varvet och vi kunde nöja oss när han snällt följde mina hjälper fram och lyssnade på det lilla som ja gav honom. Avslutade med lite trav på volten för att sedan gå hem och äta maten i transporten.
 
såhär såg vi ut idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback