Dagens träning

Tisdag
Och där ramlade poletten ner för her knas. Idag va ytterligare en av de ridpassen som gick så sjukt himla bra trots en ofrivillig avsittning. Sist ja red han va för en vecka sedan, därefter fick han en promenad och lite bad samt vila lite då ja var iväg. Detta gjorde minst sakt gott för honom för idag va han gudomlig att rida. Han tog hörne efter hörne och passerade precis som ja ville. Jag kunde reglera honom i båda varven i traven och putta ut han med innerskänkeln.
 
Viss han va lite trippig och började gärna lätt trava när vi skrittade men han gjorde inget fel då han blandar ihopp komandona lite samt att piloten uppe på kan va lite slarvig. Jag utmanade han även flertalet gånger mot de köttätande buskarna och så fort ja märkte att han kika bort eller började spänna sig lite så la ja bara till innerskänkeln och puttade ut han lite och drev på. Känslan idag va obeskrivlig!
 
Mot slutet skulle ja bara ta en sista trav men så var de några gubbar som kom som vi inte såg men hörde. Knas blev en anigen spänd nere i farliga hörnan så ja gjorde lite volter. när de väl släppte så travade vi förbi och de super. Skulle ta en till gång för att sedan avsluta. Gickgörba ända in i hörnet knas hoppar till och jag hamnar i taskig obalans han knockar mig och jag får min klocka rätt på läppen, heja härlig fläskläpp! Jag putte ifrån mig och hamnade stående på marken (börjar få kläm på de här). Gick förbi två gånger satte upp skritta förbi den otäcka hörnan och sedan trava ja förbi två gånger. Avslutade där när ja och han va nöjda.
 
 
Knäpphäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback