Diva!

Himla diva jag har till häst!  Han har börjat dumma sig med att lyfta hovarna nu och man ser så himla tydlig när man ska exempelvis lyfta höger ben så lägger han ALL sin vikt på de benet och man ser tillockmed att han lättar lite på vänsterbenet. GAH!!! När ja väl får upp benet vänster är nu inga problem han gör ett halhjärtat försök att dra bak de och lägga sig men de är sedan lungt. Vänsterbenet får ja lura upp och där ska han äntra så in i bänken, men när han märker att ja inte ger mig så står han fin som ett litet lam. Lägger sedan ner benet och hästen står och divar sig!!!

Ska be linda ta bilder i morgon så ska ni få se hur de ser ut när min häst är diva!

Snön har nu laggt sig hos oss och han får enorma styltor och jag har hog bestämt mig för attt hans vintervila får början nu :/ hoppas att snön försvinner fort! Tanken var att ta en tömkörningslektion på måndag men tror nog att jag får hoppa den. Typiskt!

Hans vinteraktivitet kommer att bli klicktränig så han får aktivera hjärnan lite. Började ju det med benny och de gick ju galant. Så nu ska herr knas bli inklickad. Skoj!  

Såret såg myyyycket bättre ut idag och svullnaden va minimal. Vilket känns bra. Såret hade blött lite sedan ja gjorde rent det i går men det var rätt så normalt. Jag avstod idag från att pilla och göra rent då de va en fin skorpa åvanpå.


Dagsfärsk bild på Stallets största Diva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback