Dagens Träning

Söndag
Eftersom ja ska börja få tummen ur så tog ja W och vi började gå på en liten promenad bort mot linda. Han va med mig hela tiden och lyssnade noga och traskade på bra. De va vid ett tillfälle som han inte riktigt förstod varför vi gick där vi gick så då gnäggade han rätt i örat på mig! Vidare kom vi till ridhuset och de va inga konstighetr däremot så gillade han INTE när ja skulle stänga dörren... Stackaren blev livrädd för de och hade han vart hund eller katt hande han krypit ihopp och gömt sig under skottkärran.

Jag släppte han efter att ha stängt dörre och han sprang glatt iväg. Tänkte att nu när han är lös han ja passa på och öppna och stänga dörre så han vänjer sig vid ljudet, tror ni han gjort ngt över huvud taget när han hörde det??? Nej! aja stod några gånger och vela med den där stora dörre och sedan så va de dags att jaga på han lite. Sprang på fint och traven är hans favvoritgångart för när vi skulle galoppa fick ja allt pinna på brevid honom och när ja stannade så tvärnitade han med. Knas!

Summa sumaru så longerade han sig själv mkt bra i båda varven ja behövde aldrig byta utan han sprang två varv och sedan bytte han och sprang två till så de va bra fördelat. Efter allt bus så klappade ja om han på hela kroppen och vi avslutade det hela med lite följa john.

Hemvägen så "genade" vi över lilla bron. Ja trodde inte han skulle traska över den utan hade bestämt mig att tar han två steg på den så är ja nöjd men fortsätter han gå så går vi. Och ja han gick på som aldrig förr. Fina knas.

i morgon ska ev en kompis till mig sitta upp på han och vi börjar med inridningen igen. KANSKE! om inte annat så blir de lastträning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback