Ingen bra dag!

JA i går efter jobbet så åkte jag till stallet för att lastträna Benny och Al tillsammans med Annika. Vi höjde kravaet på båda lite idag och stälde transporten "fritt" alltså utan ngt på båda sidorna. Först ut var Allanbrallan, han gick på bra men problemet ligger i att han slänger sig hejdlöst bakåt när han känner bommen bak. Så kravet var att bara stå inne och så kliade jag på rumpen och hade de bara gott.

Prins va lite halvskeptisk när ja gick ner och in i den mörka lådan men sedan så såg han att jag hade en godis och då var de kört för hans del. Med andra ord så traskade han på transportetn som han aldrig gjort något annat förr! Vi stod där inne och mumsa hö medan anika stog och hoppa på lämen och vifta med snören och "agera" bom bak, vi flytta även mellanväggen lite närmare han. Jag försökte även gå ut genom skötardörren och stå där och stå så han inte såg mig. De va lite klurigare då han är lite mammig. Vi får se hur vi löser detta problem.

Jag lyckades på något vänster även bli rejält skallad av Al när han skulle flytta på sitt huvud, så hans käke tror ja kom rätt på min tining så att de blixtrade till OBEHAGLIGT! så nu har ja ltiten bula och väääldigt öm.

På kvällen gick jag och la mig, tänkte att ja kommr aldrig få somnat då mamma och pappa hade gäster. Men jo de gjorde jag tydligen. När klockan ringde 04.45 så var de första gången som ja vaknade och de va riktigt skönt!

Däremot hade jag förlagt mina nycklar till bilen så fick ta pappas nycklar och åka ner till vakten på jobbet för att be om gäspaser kort (min plånbok ligger i min bil som är låst). Den där himla vakten vet inte vad jag pratar om och undrar om ja har legg, nej de ligger i bilen säger jag då, bilen som är låst! jag stod och tjafsade med idioten som verkade va nyexad på sin arbetsplats och de hela sluta med att jag fick cykla genom hela fabriken för att han inte kunde ge mig ett gästpaser så jag kommer in genom min port. gästpaser får man alltid annars.

Ja som sakt denna dagen börja sådär bra! får se vad den har att bjuda på mer. Ska vart fall rida på prinsen idag blir nog att försöka få han att börja söka sig neråt, ställa de första små små kraven och så lite trav med såklart =)

Bonusbild


gud va de hade undrlättat med en sådan här! vill ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback