Ja, så gick de...

Denna helgen har vart fullspäckad och lite till. i fredag så var de sista lektionen för Linda vilket innnebar hårdträning och de blev det. Övarde på programet de sista och även hålla henne i galoppen. Efter de så var de dags att åka hem städa fixa möta mamma på torget och köpa precent till pappa som fyllde 54 nu i lördags. Efter detta snabba ärende så åkte ja och köpte morötter till aliss och efter de så var de dag att jobba. Började jobba kl1630 på puben med Jeanette. Första gången som vi jobbade tillsamans men de va skit skoj. Stog stilla en stund men sedan så kom de en rejäl rusch så vi sluta 0000.

Lördagsmorgonen så var de Grattning och sjönsång för min pappa som fyllde som sakt. Han blev mycket glad över sin versace perfym som han fick av mig. Sedan åkte ja till stallet tidigt och fixade allt med aliss. Dagens träning gick jätte bra. SÅ de fanns en gnutta hopp trots allt.

Efter stallet så åkte ja snabbt iväg till trjön där min pojk väntade ivrigt på mig. Vi tog oss en lite promenad till atmosfären i de sköna vädret. Sedan hjälpte vi även håkanbråkan med att kratta lite häck. Jeanette lagade jätte go mat som vanligt!!!

Så var de dags att åka till jobbet igen. 1630 inne på stationen idag va de mer utspritt än vad de var i går. Jag har lärt mig att göra tecilasunrise och irichcoffe så de får ni gärna komma och fråa om. Senare på kvällen hettade det till lite då en lite vältankad äldre gubbe skulle starta bråk utan anledning. suck, dagens vuxna!!

Kvällen sluta lite senare idag och ja åkte sedan ut till tjörn för att nanna kudden där.

Söndag morogn var de till att gå upp tidigt skulle släppa ut hästarna innan ja kunde börja fixa med min plutt. En något trött maria hjälpte mig TACK HJÄRTAT!!! för övrigt var maria min högra hand hela dagen!

Fick knoppat aliss lite snabbt och fixat de sista. Sedan så gick lastningen bra och det var faktist JAG som körde aldelse själv!!! De ni. Aliss va super duktig framridningen gick galant och allt kändes bara super. MEN så blåste dommaren i pipan och ja spände mig TOTALT så aliss gick i undertempo och ja vi kom runt banan i vart fall men de va inte mycket mer än så. Som sakt aliss gjorde sitt bästa!!! tyvärr blev inte ritten godkänd fick under 60% men det ska det bli ändring på till nästa gång!

Lastningen hem gick BÄST hon har aldrig gått på så fort som hon gjorde då (L). Framme i stallet så var de lite fixar saker som skulle göras å lite bullätande för alla som vart med denna härliga dag!

Ett stort TACK till Maria som va med och gjrode mer än hon behövde denna dag och TACK til Nettan och Amanda som kom förbi och hejade!

Snart bär det av igen, närmare sakt söndag den 29 då det bär av till munkedals RK där de blir en LC2 tillsamans med Anna och en tjej till i lagklass. Ska bli super skoj.



Jag och Älsklingen efter programritten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback