Veckan som gått!

Hej hej jag har nu vart en liten slarver igen!

I Fredags så var våran hovvis Frank i stallet och skodde alla hästarna. Aliss var snäll som vanligt. Hon fck ett par holländkska skor fram denna gången. (disockapor för dem som inte vet). Sedan så åkte ja upp till lyckan för att titta på jossans juluppvisning + att det var sista gången nu innan jullovet. Satt och pratade lite med Torgny med.

Efter de så åkte ja till min patrickplutt och vi mös och tittade på tv hela kvällen.

Lördagen min var inte all för interesant då ja jobbade med Allen men men. Var rätt segt så ja trodde ja jobbade till 15.00 men de va vist 16.00. Fick snabba mig till Torp efter jobbet för att hitta lite party kläder blev en paljett sak som kliar något så fruktansvärt fårn bikbok.

Som sakt kväll = Utgång. Vi skulle ses hos maria mellan 19.30 å 20.00! Jag drog dit lite tidigare och fixade mina kläder. Anna fick bli min personliga stajlist denna kvällen och gissa om ja va nöjd!!! Hon lockade mitt hår (visserligen var lockarna stenhårda men dem höll) Sedan så fick hon öven göra mitt smink och jag är henne evigt tacksam då  ja blev gjreta snygg!!! Anna fixade även inordning söta maria som blev sötAST!

Efter detta så drog vi oss ner till Plankton (eller marias söta mamma Lena körde ner oss) Och det var party på hög nivå. Dj:n sög visserligen men de va skoj för de. Träffade massa folk som ja inte sätt på länge så de va med massa skoj.

Min köra patrick fick sedan leka taxi mys pys!

I söndags va de så roligt att ja hade morgonfodringen så ja ringde min kära vän maria och hon fick hjälpa mig! Man kan väll säga att hon va inte till jätte mkt hjälp då hon hela tiden sprang runt och letade efter ett dike haha!? Men ja är MKT tacksam att hon var med mig.

Åkte sedan hem och kröp ner i sängen igen en liten stund innan det var dags att åka till jobbet.

Efter jobbet va de lika mkt stress igen för då skulle ja på "lilla" julafton till fam. Wiking! Gud så god mat det var där. hemma gjorda köttbullar och julskinka och så självklart Den fantastiskt goda potatisgratängen!!! mummma!!! Fick en jätte fin volym tong från brjön axen eller vad dem hetter så här i jul kommer det att bli fluff hår på mig =)

Måndagen spenderade ja tillsammans med lotta på jobbet. Det var ett intensift pass och vi gjorde säljarrekord. Vilket var massa skoj. Slog in en massa klappar högt och lågt! Folk julhandlar värkligen i sista sekund men ja är inte bättre själv. Fick åka till torp och hämta en grej till mammsen som emma la undna så ja ska inte skylla på andra =)

Till  kvällen klädde ja sedan granen tillsamans med mamma och ptarick för pappa ligger till sängs och är sjuk! Men alla var så himla trötta så ja fick klä klart den själv.

I går så var ja nästan hela daen i stallet och bara mös! jag busade lite med aliss och gjorde följa john gissa om hon var duktig! min lilla sjärna! Sedan så hade ja lektion för lilljoss på silver och hon var oxå super duktig. Vi testade även på galoppen och det gick super. lite vingligt i början men sedan så kom det allt när hon slappnade av lite i bena.

Nö nu gott folk här är de julafton och ja sitter och skriver romaner som vanligt. får allt ta och återgå till min städning och sedan ta en tur med aliss Har bara morgonfodrat än så länge!

God Jul till er Alla
Från Mig och Aliss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback