Ojojoj!

Nu har ja vart en liten slarver igen...

Får sumera lite kort vad som har hänt de senaste två veckorna.

Fredag
På min eftermiddagsvecka tog jag och raringen ledigt från Borealis och drog till Isaberg som ligger brevid Hestra som ligger mitt ute i ingen stans för att vi hyrt en lite stuga tillsammans med lina, christian, maoud och bern.

Jag och patrick hade lite svårt att hitta fram. Först så körde vi in till isaberg 308m över havet som va en skidbacken men fel skidbacke. så vi fick åka ner igen, sedan såg vi våran skyllt "isabergs fritidsby nästa vänster" mkt riktigt tog vi första vänster men hamnade Bra gart ute i skogen på en väg som nog inte ngn kört på minst 30 år. Så vi fick åka ner igen. Men sedan hittade vi fram till slut till våran lilla stuga med nr 66 på som vi skulle bo i första natten. På kvällen var de party med massa god tacos som killarna gjorde till oss tjejer (mig och lina) sedan så vart de bra garnt med lite % i kroppen och Twister på golvet. Efter att alla fått träningsvärk och lite blåmärken gick vi över i ett lite "lungnare" spel Så de kan låta. Efter en stunds sjungande så avslutade patrick spelet med att välta ett glas vin över allt som stog på bordet så där mitt i natten fick vi börja städa och damsuga glasbitar.

Lördag
På morgon så var de dagst att städa hela huset och packa för att flytta oss till lyslyan som vi hyrt en dag (den var bokad före och efter )= ). mitt i allt städande så känner ja hur de sticker till på min häl och när ja kikar så ser ja att ja fått en glasbit in stucken. AJ! inen hade någn pincett med sig eller nål så ja fick hoppa ner på ett ben till recptionen som låg ca 400m därifrån i nedförsbacke, puh! jobbigt. Där hade dem heller ingen pincett eller nål men en tant som väntade på sin man lånade mig en synål. så ja fick allt ut den. =)

kl 11 fick vi våra nycklar till lya nr 72 som va på hea 150 km2 och byggd för LYX tre badrum, 12 bäddar, 2 platt tvapparater, en bastu, öppenspis, lyxkök, X-box och mysig altan. allt dettta för 6 personer. Jag och Lina gick ner och hyra kub som vi spelade sedan med pojkarna. gick inte allt för bra för min del. Sedan gjorde maoud och Bern SUPER god midda som bestog av potatisgratäng och grillad kalkon med färsk sallad. Efter middagen mot kvällen kom Krusell, magga, simon och junte på besök och vi satt och tjöta en del. Mitt i natten fick vi dock för oss att gå ner till en lekplats och leka lite. Det går inte riktigt att beskriva alla dessa människor på en väldigt späjsad lekplats - UNIKT - Jag lyckades att sträcka båda min lår på en tor studsmatta så ja hade bra svårt att gå ( kän säga att de höll i sig till på onsdagen).

Söndag
På morgonen var det dag igen att börja storstäda då de skulle komma en kontolant och pejla läget kl 11.00 igen. så de va damningen damsugninge moppning och dylikt. sedan drog vi oss hem och hade en liten myskväll med sötnosen.

Hela kommande vecka jobbade jag förmiddag och va sådär pigg. Aliss visade ojämn tackt på vänster bak så hon har vilat denna veckan.

Nu i lördags så var det min sista dagpå borealis vilket va toppen. jag gick redan kl12.00!!

kl14.00
Jag och patrick skulle flyga , han skulle använda sitt presentkort som han fick av mig i juklapp. så vi satte oss i ett pyttelitet flygplang med piloten karl kritz och de va TOPPEN! så himla kul och framförallt vilekn kanon utsikt. jag som satt där bak blev bara mer och mer sugen på att ta flygar licens och tror nog att ja kommer att göra det för omg detta är ngt ja måste göra om.

kl16.00
Var jag och patrick helt upprymda av flygturen som gjorde oss båda på glatt humör. Så nu var vi på väg hem för att piffa till oss för kvällen.

kl17.30
Började folken strömma in till chefen (grannen) och patryr började där. Patrick fick lära känna alla mina härliga arbetskompisar, allen, emma, maggis, lotta, frida och deras respektive. Han var riktigt impad av dem. Det är ett riktigt härligt gäng. tyvärr fick vi gå ganska tidigt då vi hade en kräftskiva att passa med.

kl19.30
Stallet för kräftsiva. vi var ca 75 personer av en blandad kompot och tja ja kan lungt säga att patrick kände mer folk än va ja gjorde vilket va väldigt ovanligt. vi hade en live band som va riktigt grymma och allt va super mysigt. Kräftorna va goda och många tillsmammans med champange. Patrick bjöd upp linda till dans eller snarare linda bjöd upp patrick. Sedan fick man se myyyycket roliga saker som man inte trodde kunde hända. Jag maria lena och patrick satt och prata en massa och skrattade även många nånger under kvällen som slutade lagom sent.

Söndag
sista natten på detta sommarlovet med sötisen. för idag så körde ja honom till stationen i stan för han ska tbx till växjö. men innan de så drog vi in till stan och handla lite. ja köpte mig ett par stövlar och ett par snygga jeans från fornarina. Sedan åt vi en härlig lunch/midda på thaien i arkade som va mkt god. Körde sedan iväg till station där vi satt och mös en stund i bilen för att ja sedan skulle vinka av min prins.

Nu till kvällen så fick ja för mig att rensa i min garderob och ja fick ut en hel del så ja började lite smått på rummet med men ja orkade inte så mkt så ja får nog fortsätta i morogn.

Tja detta är lite kort och gott va som har hänt mig det senaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback