Oj oj!

Oj oj, nu va det ett tag sedan ja skrev. har inte hänt allt på tok för mycket här i mitt liv. jobbar som sagt vilket man kunde läsa i förra inlägget. sedan så har ja vart och badat efter jobbet med folk på tjörn en del nu när det fina vädret har vart.

Min nya hopp sadel kom i veckan och den skulle provas. satt mkt bra. jag fick dock ingen balans i den iochmed att den inte e så djup som min dressyrare... hehe men ja testade allt att hoppa några skutt med min skit och hoppa de kan ja lova att vi gjorde. hade ställt upp ett litet hinder på knapa 50 cm men damen fick juh för sig att hoppa ytterligare 50 cm. Sedan så hade hon även lite problem med avstampet som ibland blev bra å ibland för tidigt och då kan ja lova att inte matte hängde med på noterna... haha men ingen slog sig lr ramla av mamma fick lite hjärtklapningar men de va nog inte så farligt.

I går drog vi och hällsade på några kompisar som va på båtsemester i smögen, vi kom upp 2 h före dem som kom med båte så vi låg och bara gottade oss på några jätte mysiga sklippor. sedan så gick vi och åt på hamnkrogen 4 som som vanligt har massa god mat. där satt vi ett tag och tjötade med. senare mot kvällen drog vi oss bort till en liten lokal som ja inte har ngn aning om va den hette men de va la sådär. satt sedan i deras båt och tjötade en stund innnan vi åkte hem till stenungsund. Var nog hemma runt 2 tiden, dem som skall tillläggas är kasnke att ja skulle upp igen sedan vid 5 för att jobba =S

I morse hade ja några svårigheter att gå upp kan man säga. på jobbet va ja VÄÄÄÄÄLDGT trött men de tog sig sedan vid 12 tiden så blev ja gran piggare. Åkte och handla efter jobbet och träffade Marie och Brjön Larsson från lyckan. stog och tjöta lite med dem. åkte sedan hem och satte mig och läste min braiga bok "flickan som inte fick finnas" den e super bra tkr så synd om lilla Ethel. Efter en stunds läsande bestämde ja mig för att tupplura en stund. Vaknade av ett sms och trodde de var väckar klockan så ja skyndade mig till "jobbet" en stunde men kom på att de va kväll... För mkt oväsen ute.

Sitter här nu och ska aldeles strax dra mig till stallet för att rida lite dressyr och träffa maria som har vart på båt utflyckter med sina päron.

Grattis till alla Karin som har namnsdag igag!

Ha en fortsatt trevlig helg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback