Dagens träning



Torsdag
I går skulle ja löshoppa med emma men vädret va så sjukt härligt så vi fastnade på stenen utanför stallet (mitt i solen) och blev sittandes där hela dagen tills dess att solen gått i måln. Idag va planen att rida men eftersom han har ståt i tre dagar så valde ja tömköra och flytta fram allt en dag. Maria kunde ändå inte fören på söndag så de passar ganska bra ändå.

Tömkörningen då. Jag använde mig mycket av de som Alexandra pratade om och hjälpte mig med sist tyckte faktist att de gick riktigt bra idag! Han va allert och lyhörd på alla mina hjälper trotts tråkigt duggregn och dagisbarn som marcherade runt utanför. Jag hade inte något större mål med ridningen idag utan de va mest att testa av alla mina hjälper och hitta rätt bland alla snören och spön. Ville få han avslappnad och lyhörd på vad ja sa och bad om. 

För att göra de lätt för mig så började vi i de lätta varvet och han kom ner sig nästan direkt och traskade på. Han fick lite undertempo ibland och när ja bad om gas så glömde han bort bakbena emellanåt med. Vi gjorde många start och stopp och så fick han med sig bakbena bättre. I andra varvet som är de svårare så hade han en tendens att gå under lodplan så försökte få fram han lite mer i tempo där. De gick bättre än sist ja körde själv men fortfarande så har vi stora problem med att han faller ut på den öppna delen av volten. Dock så var han rättstäld denna gången vilket vi inte vart riktigt de andra gångerna.

Arbetade han itne allt för länge då ja fick de ja bad om rätt så snabbt och va mer än nöjd. Nu hoppas ja på att herr knas kommer ihåg något till i morogn när ja har för avsikt att klättra upp på han. 



Kommentarer
sara säger:

sv. Haha piggelin ab!

2012-03-15 | 11:55:49
Bloggadress: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback