Hästarna i mitt liv... del 1

Eftersom ja inte har så mycket roligt att bidra med så tänkte jag att jag skulle visa de hästar somv arit mig lite närmare hjärtat och som ja minns från när det hela började.

Först ut är Einir Frá Hofi som var min första favvorit häst på ridskolan. Jag var även då redan kär i hasn fina svarta färg. Einir var en pigg herre som då var 9 år, han hade väldigt lätt för sig i alla gångarter och om ja inte minns fel så var fatist traven hans enkla gångart.

 <-- Einir

Efter Einir fick ja mig en ny favorithäst som kom till klubben, detta var Skirnir frá Hofi. Alltså född på samma ställe som Einir. Einir blev äldre och lite för mycket "robot" och Skirnir hade inte lärt sig all komandon direkt så han va lite roligare då man fick kämpa. Pigg och klad herre som även han var svart.


<-- Skirnir

<-- Skirnir

Efter skirnir fick jag förfrågan om ja ville ridatill en ny häst på gården. Nói skulle främst ridas ute för att få bjudningen då denna avsaknades HELT! Detta var i början av sommaren och ja den sommaren så ösregnade det heeeela första månaden. Men vi red massor ute och hade skoj i mängder. Nói´s bästa gångart var helt klart traven. han var till skillnad från Enir och Skirnir inte svart tan musgul? fjordingfärgad vilket jag gillade väldigt mycket. Vi fick lite mer bjudning framåt med hjälp av lite bus. Han gick sedan i verksamheten men trrivdes inte all för bra och tappade bjudningen helt så han sålder till någon i landvetter.


 <-- Nói sommartid

 <-- Nói Vintertid

Efter Att Nói blev såld så blev jag tillfrågad om jag ville rida min ridlärares tävlingshäst Thokki. Hon han inte riktigt med honom och sin unghäst och hanbehövde komma igång. Ni kan ju gissa om jag blev överlycklig! Detta va en dröm för oss ridskoletjejer att få rida tränarens häst! Thokki kallades inte utan anledning Thokki tok och va en häst som blev piggare och piggare av att springa. Det var omöjligt att få honom och bli trött!

Hans starka sida va tölt och han hade  en härlig galopp! JAg tyckte det var superskoj att rida denna något pigga häst. Det var även denna häst som jag gjorde min första rejäla avramling. Vi töltade på en grusväg och i skogen brevid oss så står en råtrimmad moppe (avstängd) som i höjd med oss startar med en jävlar i mig smäll. Thokki hoppar till och börjar galoppera.Jag tycker att det är rätt lungt för de går inte så himla snabbt men så tre steg bort så kom han på att "här brukar vi ju svänga". Han svängde och ja satsade på grästuvan men de blev grushögen. Skrapade upp hela ryggen och i hjälmen blev det ett stort hål.

 <-- Thokki



 <-- Thokki

<-- En islänning i rätt miljö

En dag kom Theresa och frågade om det var okej om Jeanette kunde få ta Thokki men jag skulle få rida hennes Unghäst istället. Jag blev om inte ännu gladare att få rida vackra Vördur som då va min drömhäst förutom Magni. Detta skulle bli superskoj! En ung islandshät med framtidigen framför sig, otroliga gångarter och ett fantastiskt psyke!

Jag red Vördur rätt så länge och hade även med honom senare på lektionerna som ja gick på. Jag minns inte allt för mycket faktist men ja vet att han va väldigt trevlig att rida och ha att göra med.

 <-- Vördur

 <-- Hur kan man inte tycka han va söt?

 <-- En av mina favoritbilder på honom

 <-- Härlig sommar!

Nu är de slut på denna delen, I nästa del ska ja berätta om Svanesund och dem underbara travarna i mitt liv!




Kommentarer
Emma säger:

Theresa har verkligen öga för att hitta fina hästar! Synd att hon slutat rida. :(

God jul!

2011-12-22 | 23:10:53
Bloggadress: http://emmasgarderob.blo
Emma säger:

Theresa har verkligen öga för att hitta fina hästar! Synd att hon slutat rida. :(

God jul!

2011-12-22 | 23:11:29
Bloggadress: http://emmasgarderob.blo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback