Dagen idag

Tog min pojk på en liten arbetspromenad längs med grusvägen. Vi hittade en brant uppförsbacke och traskade upp och ner två gånger sedan så backade vi även upp några steg för att träna rumpen lite exrta. Prins undra lite vad jag pyssla med men följde snällt med.

Det dundrade även förbi en himla stor sopplastbil i 190 knyck, men prins va helt oberörd! jag som va berädd att ha häst i knät eller springa bakom. Duktig kille! Sedan blev det lite gott betande i diket. rumpen upp i vädret så de är bara bra träning tycker jag.

Blev smörj på både bennys och Tjattes nosar och sedan tjoff ut i hagen. Jag och Leif öppnade upp till den större delen och de uppskattades av dem båda. Benny blir lite smal när han är stressad och äter inte som han skall tyvärr. Med hopp om att denna hagen är bättre och lugnare (bort från den "elaka" flocken) så ska han nog kunna äta upp sig. Bättre med lite för trock häst  än för smal!

Jo en lite rolig sak i går efter jobbet tog ja en snabb sväng till pojkarna och skulle ge dem lite mat. Men så i hagen finns en liten jordhög som är ca 70 cm hög och a en hårt hårt packad djordhög som man kan stå på. Min tanke va då att försöka lura upp bennu med framtassarna på den och det gick sedan klättrade han själmant upp på den och stod där som en liten bergsget! mycket bra för ryggen så blev godis på det. tyvärr ingen kamera. när jag gick därifrån så gick han upp på högen igen i hopp om att de skulle komma äppelbitar... det gjorde ju det första gången =) han e söt han. Ska få med min pappa att fota någon dag när han står där och hoppas på äpplen =)


Kommentarer
Anna säger:

Varför kan du aldrig ringa mig?????

2010-06-22 | 23:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback