Dag 4 - Mina Ambitioner

Det måste nog vara en strävan om att hela tiden inte bli mätt på kunskap. Att leva livet men samtidigt lära av livet. Jag tror att varje dag och varje handling som vi gör eller görs i vår närhet påverkar oss på ett eller annat sätt. Allt som gör kring oss är en lärdom.

Mitt mål med hästarna är framförallt att utvecklas själv och ha roligt påvägen. Som ja sa till någon för ett tag sedan - mitt mål med ridningen är att jag skall kunna hoppa upp på en häst och mer eller mindre få den dit jag vill.- Jag vill på något sätt kunna från mark och rygg vägleda hästarna på för att på bästa sätt nå ett önskat resultat. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag inser själv att ja har en mycket lång väg dit, men detta låter jag mig inte skärmmas.

Genom att ha mål i livet tror jag man kan åstadkomma mycket mer. Att hela tiden sträva efter något gör att man vill kämpa. Vad det är man strävar efter tror ja inte har någon betydelse utan den större vikten avgörs i hur angagerad man är i det man gör.


En av mina största drivande krafter är - att alltid bli bättre!


Kommentarer
Anonym säger:

Då har du mycket att jobba på!

2010-12-27 | 22:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback