Dag 2 - Om mina föräldrar

Mamma
Heter teresa och är 55 år. Jobbar inom barnomsorgen och är som klippt och skuren för arbetet, fast arbetsplatsen inet är den bästa. Mamma är född och uppvuxen i Tarnów som ligger i polen. Hon utbildade sig till idrotslärare och biologilärare där nere då hon älskade sport. Trots sin korta längd så har mamma faktist varit basketdommare!

Mamma är en oerhört glad person och omtyckt av många. Hon tar väl hand om sina gäster och får alla att känna sig lite utvalda. Min mors strörsta intressen är smycken och blommor. Mamma har alltid kört sitt race inom allt och inte brytt sig så himla mkt om vad andra tycker och tänker.

Min mamma är inte som alla andra mammor. hon är en omtänksam, överälskande och en helt fantastisk människa

Pappa
Heter Miroslaw men kallas för Mirek, han är 56 år och jobbar med sitt egna företag Kungälvs Bilplåtsslageri. Han är likt mamma uppvuxen i Tarnów i polen. I tonåren så flyttade han till Warszawa och började studera till Ljud- och Ljustekniker och jobbade sedan inom TV (svergies motsvarighet till TV4). Tyvärr så var min pappa lite av en latmask och ville inte plugga engelska. Detta gjorde att han inte kunde arbeta vidare med sitt yrke i sverige.

Pappa som till ytan ser ut som en strän maffiaboss är rätt så konservativ av sig och kan lätt ibland snöa in på sina egna idéer och lösningar. Han är målinriktad och vet vad han vill. Trots detta så är han en person som är hård och konkret i sina bedömmningar och handlingar. Ställer man upp för honom så hjälper han 100 gånger mer till nästa gång. Är man en bra människa och en hjälpande han då kan man vinna mkt respekt hos min pappa.

Min pappa är likt min mamma inte som någon annan. Han är omtänksam, generö och en oerhört älskande far.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback