Träning för Peter Härnstam

Tisdag
Knas började med att hispaupp sig över allt och inget!  Peter va lite tidig så fick trava fram lite och började sedan med att få ett långt tempo och en bra takt. 

Efter en stund så började vi komma till ro och arbeta på. Jag fick kämpa på ganska mycket med mina händer att ha dem i rätt höjd (dvs lite rakare och framför mig) vänsterkanten lekte helt klart sitt egna liv då den hela tiden åkte upp! 

Knas protesterade lite genom att springa på fortare eller bli trippig. Jag får inte driva på han när han blir trippig då han blockerar och jag måste istället bara hålla om och återgå till våran takt.

Galoppen idag va mycket bättre,  jag kunde hålla om få han att inte springa i 190 och arbeta mera! De första fattningarna va klockrena och luftiga så det var bra. Måste ha han helt ärligt lös annars blir det fel.

Tog en skrittpaus för att sedan återgå till trav - galopp, det tyckte dock inte knas som försökte för allt i världen slänga av mig. Han försvarar sig genom att kicka duktigt högt så man hamnar på halsen. Viktigt för mig att komma ihåg är att fortsätta rida på framåt och avsluta det jag gjorde, dvs få in han i galoppen. 

I slutet fick vi mycket beröm av Peter att vi utvecklats och skall fortsätta i denna takten! 

Jag inser mer och mer att jag vill ha en fast tid för Peter! 

Att förbättra
- ha samma kontakt på tyglarna, inte släppa efter i sväng på yttre bara för att det är en sväng.
- ner med handen!
- hitta ett lugnt tempo där han vilar lite på steget
- Helre för mycket i handen än inget alls
- tredje pluppen
- han måste va tillräckligt lösgjord 
- brallan han i fattningen så fortsätt direkt han får INTE bestämma!
- behåll samma kontakt i galoppen som traven men håll om mer med benen!


Killen filmade och ska se om det är ngt man kan visa men lånar några bilder hon tog på oss, min alldeles egna klippa!honärenfantastisk duktig framtida coach! http://jennieberggren.blogspot.se/ 


Haha älg?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback