Dagens pass

Måndag

vi red på den framställda "tävlingsdagar" idag. Började nästan direkt att arbeta med han att flytta ut för innerskänkeln och böja sig inåt i högervarvet. Han blir lite taktig emellanåt och jag har så svårt att få fram honom ärligt. Han bara samlar sig mer och mer och mer. Gissar att polletten inte riktigt ramlat ner men det kommer. 
 
Vi fortsatte sedan i trav och arbetade på samma sätt här, flytta ut för inner och böja sig inåt. Stundtals kändes han super medans andra gånger så får ja inte ut han ärligt. Han genar helt enkelt och går då efter handen mer än skänkeln. Så himla surt att jag inte får ihop det! Blir lite irriterad på mig själv där. 
 
Knas försökte även idag att visa vart han hade önskat att skåpet stod men jag visade vart jag ville ha det! Blev en del galopp med där vi arbetar på bättre med. Inte helt enkelt att flytta ut han här heller men jag försöker. 
 
båda var rätt så trötta efteråt och svettiga med så jag skrittade av han bort till kyrkan och tillbaka. Tredje gången som vi r dit själva nu och han sköter sig galant.
 
ska försöka trots fram några bilder som fina Linda tog på oss idag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback