Söndagsplaner

Eftersom ja är lite förkyld nu så fick knas några dagar ledigt. Planen är att på söndag em åka in till ridhuset och tömköra knas tillsammans med Nathalie.

Idag så mådde ja heller inte sådär super men var tvungen att införskaffa plank till våra kommande dressyrstaket så var de bara att haka på släpet och packa bilen med tjejerna Linda och Lillen och styra mot bygmax. De finns vissa faktorer som tillsammans gör en tråkig tur alltid till super!

Efter många om och men så gick vi det vi skulle ha. Hoppas vi på.

Linda ska opereras på måndag så jag hoppas det blir av denna gången så hon nu kan börja foto oss lite. Jag hoppas även på att snöhrövettet försvinner typ nu så man kan börja rida ordentligt i padocken. För visso löser de sig så kommer ja försöka åka iväg så mycket som möjligt till ridhuset. Tanken är att även Lillen aka kunna åka med sin häst.

Taggar massor inför våran första tävling! Ska bli vansinnigt skoj! Kommer den blir bra så kommer ja troligtvis vilja starta på tokarp på söndagen. Dock blir de nog ett LD bara för att leka av oss lite.

Oj flummiga inlägg men får skylla på att ja är lite febrig!


Kommentarer
JennyM säger:

Tusen tack :) Haha jodå, det lär ni våga visst :)
Vad roligt, då kanske jag får se er, vi har ju dressyr kick off där hela helgen nämligen :)

Ja det känns ju sådär roligt, speciellt när han bara är sådär i en dag eller så?!

Alltså jag har tränat för Ingrid i många år.. Vad du gör, träna inte för henne! Hon är en av sveriges bästa ryttare och tränare med egentligen. Hon har sådan oerhörd känsla, men helt oengagerad och kunde komma 45 minuter sent och sådant. Kan förklara mer någon gång, vill inte skriva så alla kan läsa :P

Jag avfuar dock Peter, han är ju med i tränar portalen dessutom så han jobbar aktivt med alla elever, sätter upp mål och delmål och checkar av emellan. Så himla seriös och man känner sig väldigt speciell!
Hade dock bokat Emma till sista mars, men nästan ingen kan då och får vi inte fullt lönar det ju sig inte för henne att åka hit eller så.. Men i början av april hoppas jag att fler kan :) Om du vill kika på Peter träning så är det nästa tisdag, jag rider först, kl 11.50 och sista runt 15 någonting :)

2013-03-02 | 00:00:39
Bloggadress: http://jmdressyr.se
JennyM säger:

Skönt att det verkar gått bra ändå, framförallt med lastningen då :)

Jag vet inte hur jag ska göra nu faktiskt, för nu har han varit mycket bättre de senaste dagarna, klart han är lite hingstig men inte för mycket eller så..
Så jag är väldigt kluven nu faktiskt..

Nej men klart du får en plats för Emma! Saken är att det varit hopplöst, nu hade vi ett bestämt datum och allt, men så alla jag frågat i stort sett hade andra saker att göra, så helt plötsligt var vi 6 stycken mindre. Så jag slutade att ens fråga om det datumet för det är ju ingen idé... Men det får helt enkelt bli i början av april istället, ångrar nästan att jag tog mig an dethär haha ;)
Men du har en plats såklart, jag räknar med dig iaf, sedan kan det ju alltid dyka upp något men ja :)

Ja nästa tisdag blir det ju då, den 12 :)

Oj jag har sällan haft bakskygga hästar faktiskt. Men antar att det var från idag i ridhuset? Svårt att ställa igenom då, men att få dom att tänka på annat, alltså aktivera dom med uppgifter när dom blir rädda liksom. Ja helst innan dom blir det men inte alltid så lätt ;)

2013-03-04 | 01:34:28
Bloggadress: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback