Söndagens ridpass

Söndag
Vädret var helt okej och jag tänkte tagit mig en skönt lugn och avslappnad ridtur runt dalen, i mysbyxor!

Slänger på allt och vi beger oss ut. Knas är lite på tårna men jag kan ändå sitta på hyfsat långa tyglar mellan varven. Vi möter kor som tydligen var superagresiva (dem sov) men han trippa förbi dem. Vi mötte brunnar och hör och häpna, fågelkvitter! Kräkhästen va så på tårna att han viste inte vart han skulle ta vägen...

Mot slutet av våran tur så ställer ja han lite åt båda hållen för att kolla av. Ska ställa höger en gång till innan jag ger mig men han blir hård och ville inte. Jag väljer att fortsätta vänta ut han för nyss gick se prima. Han börjar trippa och lätta fram. De slutar självklart med att han backar ner i ett dike och vi går över. Jag hinner dock hoppa av i farten som tur är men han blev bra snopen. Sedan var set inga som helst problem att ställa igenom... Knäppgök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback