Klapp på axeln! ett år tog det

Har i några dagar varit "arg" p mig själv över att jag inte kommit någon vart i min ridning med knas. Visst vi har startat en LC men hur bra gick det då? MEN så satt jag nyss och letade bilder i mitt arkiv på bloggen och hamnade då på förra året och jo visst har vi utvecklats!
 
För ett år sedan var jag rädd för att galopera på han då han kastade av mig (konstigt). För ett år sedan så longerade han trött innna varje pass. För ett år sedan red jag inte själv utan att ha någon med mig. För ett år sedan var bara tanken på att rida ut väldigt långt bort. För ett år sedan kom ja på en massa undanflykter för att "slippa" rida. För ett år sedan så skulle jag ha vägrat att ta av fegissnöret aka livrämmen. För ett år sedan vågade jag knapt ta i tyglarna. För ett år sedan var allt kaous!
 
Utecklingen har gått rakt upp, även om vi ibland har dippat så är det en utveckling. Mycket beror på min duktiga maria som stöttat i ridningen men en STOR del är även min underbara vän och coach Jennie lillen Berggren . Hon som stöttat och varit med mig när det varit lite extra motigt.
 
Idag rider jag själv på banan. Idag rider jag ut i grupp och räsergalopperar. Idag rider jag ut SJÄLV. Idag HOPPAR jag. Idag ryter jag till när han dummar sig. Idag vågar jag arbeta honom utan att mesa till mig. Idag vågar ja skänkla han. Idag vågar jag. Idag vill jag rida. Idag LETAR jag nya härliga ridvägar. Idag planerar jag mitt tävlande och tränande. Idag är början på att nå nya höjder och RIDA!
 
Några bilder på Knas för ett år sedan
 
Senaste Bilderna
galopp själva utan livlina
rider ut själva
vågar trycka till
korrigerar i alla gångarter
 

Kommentarer
Jennie säger:

Vad gullig du är Carolina, Tack för dina fina ord! Blir jag så glad av! Men inte hade det blivit någon sån fin utveckling som du gjort om det inte vore för allt ditt målmedvetna arbete och kloka strategier som gjort att de tagit dig vidare steg för steg lekande lätt!

Ang gymkortet så har jag tillgång till alla sveriges anläggningar tills september, då öppnar den nya anläggningen i viared och då får jag bara vara där. Hoppas vi hinner träna ihop på knallen när du kommer tbx till borås!
kramar!

2013-06-11 | 22:13:50
Bloggadress: http://jennieberggren.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback